1

آیا دبیری جشنواره فجر و ریاست جشن خانه سینما به این مدیرعامل «۶ شغله» می‌رسد؟

سینماروزان: با احکام تازه ای که محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در هفته گذشته صادر کرد منوچهر شاهسواری در کنار رضا میرکریمی به صدرنشینان دریافت حکم بدل شد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان منوچهر شاهسواری که بعد از مدیرعاملی خانه سینما قید کار تولید را هم زده و همچنان آخرین فیلمش همان فیلم ارگانی «مزارشریف» است که با حمایت حوزه هنری تولید شد از سوی رییس سازمان سینمایی دو حکم گرفت؛ یکی برای حضور در هیأت امنای مدرسه ملی سینما و دیگری برای حضور در هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری.

شاهسواری که به غیر از مدیرعاملی خانه سینما(1)، حضور در شورای صنفی نمایش(2) و عضویت در شورای صدور پروانه ساخت(3)  و عضویت در هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر(4) را هم برعهده دارد با احکام جدیدش یعنی عضویت در هیأت امنای مدرسه ملی سینما(5) و هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری(6) صاحب شش عنوان شغلی شده است که رکوردی است در نوع خودش.

اگر بدانیم شاهسواری که کارنامه لاغری هم در تهیه‌کنندگی دارد پیش از حضور در قامت مدیرعاملی خانه سینما این همه شغل نداشته است این پرسش به ذهن خطور می‌کند که آیا مدیرعاملی نهادی صنفی مانند خانه سینما که ده‌ها مشکل ریز و درشت پیش‌روی اعضایش است مجالی شده برای افزایش دایره مشاغل ایشان؟ این پرسش را هیأت مدیره خانه سینما باید پاسخ دهد.

از این گذشته شاهسواری چگونه خواهد توانست در آن واحد به هر 6 مسئولیتش برسد و برنامه زمان‌بندی هفتگیش را چطور تنظیم خواهد کرد که بتواند فرصت تأمل و اندیشیدن برای بهبود امور هر 6 حیطه ای که در آن فعالیت میکند را داشته باشد؟

این را هم که کنار بگذاریم از شنیده‌های مرتبط با پیشنهاد ریاست بر جشن خانه سینما و دبیری جشنواره فیلم فجر نمی‌توانیم بگذریم.

آیا اگر این پیشنهادات به شاهسواری صورت گیرد با این همه مشغله‌ای که دارد دبیری جشنواره فجر و ریاست بر جشن خانه سینما را خواهد پذیرفت؟ و بر فرض پذیرش برنامه زمان‌بندی‌اش برای آن که همه این مسئولیتها را به درستی و در کمال صحت انجام دهد چیست؟