1

آیا داستان #مغز_استخوان واقعي است؟⇐کارگردان پاسخ داد

سینماروزان: فیلم #مغز_استخوان که با پخش #نمایش_گستران فروش دو میلیارد را پشت سر گذاشته، داستان غیرمنتظره مادری است که برای نجات فرزندش از سرطان، باید به سراغ شوهر سابقش رفته و از او بچه‌دار شود…

بسیاری درباره واقعی بودن این سوژه غیرمنتظره، حدس و گمان زده‌اند ولی کارگردان فیلم به صراحت گفته که این داستان، واقعی نیست.

#حمیدرضا_قربانی کارگردان #مغز_استخوان به روزنامه اعتماد گفت: فیلم مغز استخوان براساس داستان واقعي ساخته نشده. سوژه‌ #مغز_استخوان ملتهب و غيرمتعارف بود و از ريتم دروني و بيروني خوبي برخوردار بود اما اينكه آيا اين قصه واقعي است بايد بگويم خير.

وی ادامه داد: ما تحقيقات پزشكي و حقوقي زيادي در ارتباط با اين قصه انجام داديم كه صحت اين داستان تاييد شود و در اين زمينه با پزشكان زيادي مشورت كرديم كه اسامي آنها در تيتراژ پايان فيلم ذكر شده و تعصب زيادي داشتيم كه اتفاق كاملا واقعي و اثبات شده باشد.

قربانی تاکید کرد: نمي‌خواستيم هنجارشكني كنيم يا كار غيرمتعارفي انجام دهيم يا مانعي براي فيلم به وجود بياوريم. از ابتدا همه‌چيز را در نظر گرفته بوديم و مي‌دانستيم قصه روي يك خط باريك قرار گرفته است كه احتمال سانسور آن وجود دارد و سعي كرديم به دقت اين كار را بسازيم تا مشكلي براي اكران به وجود نيايد.

کارگردان #مغز_استخوان درباره بیات نشدن داستان فیلمش گفت: سوژه‌اي را روايت مي‌كنيم كه زمان و مكان نمي‌شناسد و اگر در هر زمان ديگري هم ديده شود تازگي دارد و حتي به مرور زمان ممكن است جاي خود را باز كند و به آن توجه بيشتري شود؛ با اينكه سه سال از زمان ساخت آن مي‌گذرد، كسي درباره كهنگي قصه يا سوژه گلايه نداشته و حتي خيلي‌ها نمي‌دانند كه فيلم چه زماني ساخته شده و كاملا با فيلم همراه مي‌شوند.

توضیحات کارگردان مغز استخوان درباره میزان واقعي بودن داستان
توضیحات کارگردان مغز استخوان درباره میزان واقعي بودن داستان