1

آیا تقارن با ایام فاطمیه در چینش اکران نوروزی لحاظ شده است؟/سخنگوی شورا: سینماها ساعت ۱۶ به بعد می‌توانند اکران داشته باشند

سینماژورنال: در شرایطی که غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش اسامی پنج گزینه اصلی اکران نوروزی را اعلام کرده است اما هنوز مشخص نیست که برای تقارن هفته ابتدایی نوروز با ایام فاطمیه چه تصمیمی لحاظ شده است.

به گزارش سینماژورنال البته که مدیران رده بالای تلویزیون به شبکه های مختلف خود تاکید کرده اند که در هفته ابتدایی سعی کنند برنامه هایی که وجاهت عزاداری حضرت فاطمه(س) را زیر سوال نبرد روی آنتن بفرستند اما هنوز مشخص نشده در سینما اوضاع به چگونه پیش خواهد رفت.

تا اینجای کار فیلمهایی چون «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی، «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی، «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داوودی، «طعم شیرین خیال» ساخته کمال تبریزی، «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی و «روباه» ساخته بهروز افخمی به عنوان گزینه های اصلی اکران نوروزی معرفی شده اند.

طبیعی است که بواسطه کمدی بودن چند عنوان از این فیلمها باید شورای صنفی نمایش برنامه ای برای تقارن اکران این آثار با هفته اول نوروز که ایام فاطمیه است داشته باشد.

در ایام فاطمیه سینماها ساعت 16 به بعد اکران خواهند داشت

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره لحاظ کردن این تقارن به سینماژورنال گفت: در تقارن نوروزی با ایام فاطمیه سینماداران منطبق بر مصوبه وزارت ارشاد عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در روزهای مقارن با فاطمیه سینماها تا ساعت 16 هر روز سینماها تعطیل خواهد بود و بعد از این ساعت است که سینماها می توانند به نمایش فیلم بپردازند.

فرجی درباره اینکه آیا کمدی بودن اکران فیلمها در ایام فاطمیه مجاز است بیان داشت: در این مورد هم طبق مصوبه وزارت ارشاد عمل خواهد شد. تاکنون که وزارت ارشاد ابلاغیه جدیدی برای اکران نوروز اعلام ننموده و برای همین منطبق با روال سابق که نمایش فیلمها از ساعت 16 به بعد است که صورت خواهد گرفت.