1

آیا به رکورد هر روز یک جشنواره خواهیم رسید؟⇐یک مدیر دوران احمدی‌نژاد هم جشنواره‌دار شد⇔جشنواره‌ای ایرانی-عراقی که معلوم نیست هزینه‌اش را کدام نهاد می‌دهد

سینماروزان: هرچه درباره تعدد جشنواره ها در کشور و بی فایده بودن اغلب آنها بگوییم باز هم فایده ای ندارد و همچنان علاقمندی بالایی در میان برخی مدیران بازنشسته یا از کاربرکنار شده وجود دارد برای راه اندازی جشنواره های تازه و در اختیارگیری زعامت این جشنواره ها.

به گزارش سینماروزان در دو هفته گذشته درباره جشنواره ای به نام بیطار گفتیم که بناست با بودجه سازمان دامپزشکی(!!!) و با دبیری ناصر باکیده کارمند پرکار جشنواره ای برگزار شود(اینجا و اینجا را بخوانید) و حالا هم باید خبر از تأسیس یک جشنواره تازه دهیم که یک مدیر دوران احمدی نژاد دبیری اش را عهده دار شده است.

احمد میرعلایی که در دولت دوم محمود احمدی نژاد و بعد از انتخابات88 مدیرعامل فارابی شد و در آن دوران بودجه های میلیاردی را هم صرف ساخت آثاری موسوم به فاخر کرد به تازگی دبیر جشنواره ای شده به نام «مسیر عشق»!

این جشنواره  بناست با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و به صورت همزمان در شهرهای مشهد و کربلا برگزار شود.

برگزاری جشنواره های داخلی هم کلی هزینه‌زاست چه برسد به اینکه جشنواره در دو کشور برگزار شود.  پرسش این است که هزینه های برگزاری این جشنواره ایرانی-عراقی چگونه تأمین خواهد شد؟ برگزارکنندگان مدعی شده اند این جشنواره تازه تأسیس با همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

اینکه این سازمانها کدام هستند مشخص نیست. با توجه به برگزاری جشنواره در مشهد آیا آستان قدس بناست هزینه برگزاری این جشنواره را بدهد؟ سازمانها و نهادهای مختلف عراقی که نامشان به عنوان شریک برگزاری آمده کدام هستند؟

آیا در برگزاری جشنواره ای که به بهانه اربعین سید الشهداء که نماد آزادگی و صداقت در جهان است و با نام «مسیر عشق» برگزار میشود نباید صداقت پیشه کرد و با صراحت گفت بودجه این جشنواره از طریق کدام سازمانها و ارگانهای ایرانی و عراقی استحصال شده است؟ کدام عشقیست که با صداقت همراه نباشد و به سرمنزل مقصود برسد؟