1

آیا این واکنشی است به فروش بالای”لانتوری”؟⇐مدیر پخش حوزه هنری: در هفته‌های آینده “لانتوری” جایگزین “زاپاس” و “بارکد” خواهد شد

سینماژورنال: اکران “لانتوری” علیرغم تحریم حوزه هنری آغاز شده و فروش بالای فیلم در روزهای ابتدایی باعث شده که از همین حالا بشود حدس زد که این فیلم رونقی اساسی به گیشه راکد این روزها خواهد داد.

به گزارش سینماژورنال جالب اینجاست که این فروش افتتاحیه بالا سبب ساز آن شده است که مدیر پخش حوزه هنری هم به صراحت به تأیید تحریم ارگان متبوعش نسبت به این فیلم نپردازد و بکوشد با نگاهی منعطفتر نسبت به این فیلم صحبت کند.

غلامرضا فرجی که همزمان با مدیریت پخش در حوزه هنری، سخنگوی شورای صنفی نمایش هم هست در توجیه چرایی عدم اکران “لانتوری” در سینماهای حوزه به “شرق” گفته است: به دلیل تعداد فیلم‌های درحال‌اکران و فروش بالای آنها، سینماهای حوزه هنری سالن خالی برای نمایش فیلم «لانتوری» نداشتند و امکان نمایش این فیلم مهیا نشده است.

فرجی در بخش دیگر صحبت‌هایش به فروش دو فیلم «زاپاس» و «بارکد» اشاره می‌کند و می‌افزاید: وقتی این دو فیلم در هفته‌ها، فروش خوبی داشته‌‌اند به چه دلیل باید فیلم دیگری جایگزین شود؟ اگر در هفته‌های آینده فروش فیلم‌هایی که در اکران هستند پایین بیاید، فیلم «لانتوری» جایگزین آنها خواهد شد.

به گزارش سینماژورنال البته که توجیه فرجی چندان منطقی نبوده است چون اگر ملاک حوزه هنری برای ورود یک فیلم به چرخه اکران پایین آمدن کف فروش فیلمهای قبلی باشد در آن صورت “امکان مینا”ی کمال تبریزی که آن نیز درست همزمان با “لانتوری” روی پرده رفته هم نمی بایست در سینماهای حوزه سالن بگیرد!