1

گزينه‌هاي سفارش شده در راه داوري نگاه نو؟!

سینماژورنال: در حالی که 29 دی ماه لیست داوران سودای سیمرغ اعلام شد حالا همه منتظرند از هیات داوران نگاه نو بیشتر بدانند.

به گزارش سینماژورنال در ساعات اخیر برخی گمانه زنی ها درباره اعضای داوران نگاه نو شنیده شده است؛ گمانه زنیهایی که از حضور دو چهره نه چندان مرتبط در این هیات خبر می دهد.

اولین چهره غیرمرتبط فیلمنامه نویسی است که تنها بک درام سینمایی در کارنامه اش دارد(!!!) و در سالهای اخیر هم بیشتر به عنوان کارمند یکی از نهادهای سیاسی مشغول به کار است.

این سناریست احتمالا نماینده اهالی سناریست در هیأت داوران خواهد بود بخصوص که این طیف در هیأت داوران سودای سیمرغ هم نماینده ای ندارند اما آیا یک سناریست تک‌فیلمنامه ای می تواند دارای نظر کارشناسی نسبت به آثار جشنواره فیلم فجر باشد؟

دومین چهره غیرمرتبط  منتقدی است که در سالهای اخیر بیشتر از آن که درگیر نقدنویسی و روزنامه نگاری باشد درگیر تصدی گری نشستهای نقد و بررسی جشنواره های مختلف کشوری بوده است.

وی که در چند سال اخیر در حلقه مرکزی صنفی وابسته به خانه سینما حضور داشته به واسطه انحصارگرایی و البته ارجحیت منافع شخصی بر منافع صنف، بارها با انتقادات برخی منتقدان مستقل مواجه شد.

آیا حضور این چهره که همه این سالها بیشتر به فکر راه اندازی نشستهای نقد و بررسی متکی بر دریافت ردیف بودجه بوده(!) می‌تواند مفید باشد به حال هیأت داوران فیلم اولیها؟

دیگر چهره ها
در کنار این دو چهره غیرمرتبط نام یک بازیگر زن، یک کارگردان عاشق بازسازی کافه های دهه 50 و یکی از چهره هایی که بناست در جشنواره بزرگداشتش برگزار شود هم در گزینه های هیأت داوران نگاه نو به چشم می‌خورد.