1

آیا افشای نام پولشویان به تغییر فهرست برندگان جشنواره فجر منجر خواهد شد؟⇐دادستان تهران: پولشویی در سینما را تأیید میکنیم!/به غیر از تهیه‌کننده یک سریال خانگی، ردپای افرادی دیگر هم معلوم شده که بعد از برگزاری دادگاه نامشان اعلام خواهد شد

سینماروزان: از مدتها پیش از برگزاری جشنواره فجر درباره حضور برخی محصولات متصل به یک تهیه کننده بازداشتی در این جشنواره، حرف و حدیث شنیده میشد ولی مدیران سینمایی کشور، تصمیم گیری در این باره را کاملا به دستگاه قضا مربوط دانستند.

حالا و بعد از اختتامیه جشنواره فجر، دادستان تهران با تأیید پولشوییهای صورت گرفته در سینما درباره پرونده هایی به جز پرونده تهیه کننده  بازداشتی «شهرزاد» حرف زده و وعده داده بعد از تشکیل دادگاه، نام برخی دیگر از افراد درگیر پولشویی در سینما اعلام خواهد شد. آیا بعد از افشای نام متصلین به پولشویان، فهرست جایزه بگیران فجر تغییر خواهد کرد؟؟

عباس جعفرى دولت آبادى دادستان تهران در پاسخ به سئوالی درباره پول‌های مشکوکی که به سینما وارد می‌شود و یک نمونه آن محمد امامی بود که با او برخورد قانونی شد و اینکه آیا دادستانی در رابطه با پول‌هایی که وارد سینما می‌شود ورود می‌کند؟ گفت: مهمترین مصداق آن در این زمینه وام کلانی بود که گرفته و خرج شد و سریال خانگی معروفی بود که تولید شد و منحصر به این مورد نیست و ما در گذشته در پرونده‌های دیگری این موضوع را می‌بینیم.

دادستان تهران ادامه داد: اصل اینکه در مسایل فیلم سازی و سینما افرادی می آیند و تهیه‌کننده وجوهی را خرج می‌کند، تایید می‌کنیم و مصداقش همین پرونده‌ای است که اسم بردید؛ البته از دستگاه‌های ذی ربط، گزارشاتی خواستیم که بیشتر موضوع را واکاوی کنند.

وی با اشاره به دیگر پروژه های درگیر پولشویی افزود: ما پرونده‌هایی در دادسرای فرهنگ و رسانه داریم که این ردپاها معلوم است، اما از آنجا که پرونده به دادگاه نرفته از آوردن نام معذورم و باید منتظر برگزاری دادگاهشان باشیم.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: اینکه عده‌ای در حوزه سینما پولشویی می‌کنند را تایید می‌کنیم؛ کما اینکه چندین پرونده در دادسرا مفتوح است و مهمترین آن همان بود که اسم بردید و منجر به کیفرخواست شده است، اما منتظر گزارشات تکمیلی برای پرونده‌های دیگر هستیم.