1

آيا عليرغم نزديكي به دولت⇐اين سومين جدايي از “شهرزاد” صورت خواهد گرفت؟!

سینماژورنال: تولید سریال “شهرزاد” دو سال پيش با تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه آغاز شد.

به گزارش سینماژورنال عفیفه که در تولید آثاری چون “میوه ممنوعه” به عنوان تهیه کننده کنار حسن فتحی بود ، اين بار نيز در زمان پيش توليد و قسمتي از فيلمبرداري همچنان به عنوان تهيه كننده مجموعه معرفي ميشد.

البته که ضلع سوم اين همکاری ،محمد امامی بود که پیشتر به همراه شریک سابقش مهران برومند “شاهگوش” را تولید کرده بودند و اينجا حضور او بيشتر به عنوان سرمايه گزار قابل توجه بود.

“شهرزاد” با حضور این سه نفر و البته حسن نجاریان برنامه ريز سينما که در دولت دوم احمدي نژاد در فارابی به عنوان قائم مقام مدير عامل مشغول به كار بود، به عنوان مجری طرح وارد پیش تولید و فيلمبرداري شد اما دیری نگذشت که عفیفه به دلایلی نامعلوم از كار كنار رفت و فتحی ماند و امامی و نجاریان.

مدتی بعد انتشار خبر حضور محمدهادی رضوی داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور به عنوان سرمایه گذار “شهرزاد” از سوی سینماژورنال(اینجا را بخوانید)شگفتی مخاطبان را موجب شد.

افشای نسبت رضوی با معاون اجرایی رییس جمهور حواشی فراوانی را برای سریال رقم زد و البته که مخاطبان را نیز با این جوان آشنا کرد.

عفیفه رفت…

حالا محمد امامي كه سرمايه گزار بود شده بود تهيه كننده و جاي عفيفه را گرفت و محمدهادي رضوي كه اين روزها حسن فتحي پس از كدورت في مابين او را فقط به عنوان يك اسپانسر مي شناسد و معرفي مي كند تا مسئوليت غيرمالي او را در فيلم زير سوال ببرد به عنوان سرمايه گزار به جاي محمد امامي آمد هر چند بعدها اسم امامي را پس از نام وي در اقلام تبليغاتي فيلم گذاشتند.

نجاریان هم رفت…

جدایی دوم اما مدتی بعد از پخش چند قسمت از”شهرزاد” رخ داد و حسن نجاریان هم به دلایلی نامعلوم از گروه جدا شد و به ذکر نامش به ععنوان مدیر پروژه بسنده کرد و به جایش گريمور مجموعه، مجری طرح شد.

اخیرا مجادله ای درگرفت میان حسن فتحی و  رضوي به دلیل نمایش تصویری از حسین شریعتمداری در کنار اعضای حزب توده در سریال!(اینجا و اینجا را بخوانید)

پس از نامه سرگشاده فتحي به محمد امامي كه رضوي را فقط يك اسپانسر دانسته كه حق اظهار نظر در مورد محتواي مجموعه و حواشي پيش آمده را ندارد این پرسش پیش رو است که آیا رضوی سومین شخصی خواهد بود که قید همکاری با “شهرزاد” را خواهد زد؟ يا تن به كنار گذاشته شدنش با توجه به سرمايه گزاري كلانش خواهد داد؟

سست بودن عناوینی چون تهیه کننده، سرمایه گزار و مجری طرح

اقلام تبليغاتي قسمت هاي بعدي اين مجموعه و شايد هم تيتراژ جوابگوي اين گمانه زني خواهد بود. اما چيزي كه اين مجموعه تا اينجا ثابت كرد سست و غيرمستند و نامعتبر بودن عناويني چون تهيه كننده ، سرمايه گزار ، مجري طرح و … در سينما و بخصوص مجموعه هاي خانگي است.