1

آوازخوانی زانیار خسروی و حدیث میرامینی در “عشق تعطیل نیست”+عکس

در اولین قسمت از سریال “عشق تعطیل نیست” خبری از مهناز افشار نیست و محمدرضا گلزار هم به مانند اغلب کارهای این سالهایش فقط هست که جذابیت بصری کار بالا رود. نکته جالب این قسمت آوازخوانی زانیار خسروی در یکی از نماها است؛ آوازخوانی در برابر حدیث میرامینی و البته واکنشهای هندی‌وار میرامینی به زانیار!

 

سینماژورنال/نازنین شادپی: بالاخره و بعد از حرف و حدیثهای فراوانی که درباره متوقف شدن تولید سریال تازه بیژن بیرنگ با نام “عشق تعطیل نیست” به گوش می رسید قسمت اول این مجموعه به شبکه خانگی آمد.

به گزارش سینماژورنال”عشق تعطیل نیست” یک کمدی خانوادگی است که بواسطه شخصیت پردازی و البته طراحی صحنه شباهتهای فراوانی با کمدی “فرندز” از محصولات برادران وارنر-ان.بی.سی دارد. این سریال با محوریت یک زوج با نامهای “رها”(با بازی محمدرضا گلزار) و “نفس”(با بازی مهناز افشار) روایت می شود.! گم شدن ناگهانی “نفس” در سالگرد ازدواجش با “رها” و بجا ماندن نامه ای عجیب از او که از شوهرش میخواهد برای یافتن اش به سراغ عزیزترین جای زندگیشان برود “رها” را با ماجرای پیچیده ای روبرو میکند.

همزمان با تلاشهای “رها” برای یافتن “نفس” است که شخصیتهای دیگر و از جمله والدین این زوج، خواهر و برادرشان، صاحب سوپرمارکت محله شان و زوجی که در نزدیکی آنها زندگی میکنند نیز وارد داستان می شوند.

یک سیت-کام در امتداد “خانه سبز”

بیرنگ همان طور که خودش هم وعده داده بود کمدی اش را در امتداد همان مسیری تولید کرده که در “همسران” و “خانه سبز” پیموده بود و البته که شباهتها به “خانه سبز” بیشتر است بخصوص که کاراکتر مرد داستان “رها رشیدی” درست به مانند کاراکتر مرد “خانه سبز” یعنی “رضا صباحی” وکیل دادگستری است و البته که در طنزسازی متکی بر دیالوگهای پینگ پنگی نیز شباهتهای فراوانی میان این دو وجود دارد.

به سبک سیت-کام هایی نظیر “دوستان” و “نظریه بینگ بنگ” تمامی داستان “عشق تعطیل نیست” در لوکیشنهای داخلی روایت می شود و البته بعد از دیدن هر موقعیت یا شنیدن هر دیالوگ ولواندکی خنده دار، این افکت صدای خنده (!) است که به گوش می رسد.

عشق تعطیل نیست
عشق تعطیل نیست

بازیهای خوب “آقای حکایتی” و شهرام حقیقت دوست

به گزارش سینماژورنال بیرنگ سعی کرده با تکیه بر دو عنصر موسیقی و البته شخصیت پردازی داستانش را از تکرار برآمده از محدودیت لوکیشن بیرون بکشد. در میان بازیگران بیش از همه این بهرام شاه محمدلو، شهرام حقیقت دوست و البته رضا ناجی هستند که مخاطب خیلی خوب و از همان اولین سکانسها با آنها ارتباط برقرار میکند بخصوص شاه محمدلو یا همان “آقای حکایتی” محبوب کودکان دهه شصت(!) که بعد از سالها دوری از کارهای جدی تلویزیونی در نقش پدر “نفس” به شدت روان ایفای نقش میکند. حقیقت دوست هم در این سریال در نقش یک روانپزشک اندکی روان پریش تصویر تازه ای از خود بجای میگذارد.

گلزار متاثر از برادران بانکی/مهناز افشار کجاست؟ ما نمی دانیم!

با این حال بازی محمدرضا گلزار بازیگر اول فیلم به مانند همیشه بر یک تابع ثابت حرکت میکند و حضورش همان قدر موثر است که در آثار برادران بانکی! از مهناز افشار هم که در این قسمت خبری نیست و فقط صدای او را در برخی جاهای فیلم می شنویم.

کلیپی به سبک بالیوود

به گزارش سینماژورنال شاید نقطه عطف “عشق تعطیل نیست” را بتوان آوازهای زیبایی دانست که زانیار خسروی خواننده و موزیسین جوان ایرانی اجرا می کند. یکی از برگهای برنده کار همین حضور زانیار است که هم خوب بازی می کند و هم خوب اجرا می کند. زانیار در فیلم نقش برادر “نفس”(مهناز افشار) را ایفا میکند که گویا رابطه ای عاشقانه با خواهر “رها”(محمدرضا گلزار) دارد که نقش این یکی را حدیث میرامینی ایفا میکند.

زانیار و حدیث میرامینی
زانیار و حدیث میرامینی

نمای قرار ملاقات این دو نفر در کافی شاپ واقع در مجتمع مسکونی شان کاملا موزیکال و به سبک یک کلیپ موسیقایی کارگردانی شده است.

زانیار و حدیث میرامینی
زانیار و حدیث میرامینی

در این نما علاوه بر زانیار که ترانه ای رمانتیک می خواند میرامینی واکشنهایی شبیه به واکنشهای تیپیکال آثار عاشقانه بالیوود ارائه داده و البته که برخی جاها به بهانه جواب دادن به زانیار هم که شده، چند جمله ای می خواند!

زانیار و حدیث میرامینی
زانیار و حدیث میرامینی

دوبلور آرنولد در کنار همسر مرحوم رسام

در ابتدای قسمت اول “عشق تعطیل نیست” و بعد از گفتار متن بیرنگ، انیمیشنی پخش میشود که در آن “خورشیدخانم” و “آقاابره” با هم در حال گفتگو و بگومگو هستند؛ جالب اینجاست که برای دوبله این انیمیشن از یکی از چهره های مطرح دوبله یعنی حسین عرفانی استفاده شده است؛ دوبلوری که بیش از هر چیز بواسطه صداپیشگی “آرنولد شوارزینگر” و “همفری بوگارت” شناخته میشود. فریبا نادری همسر مرحوم مسعود رسام رفیق سالیان دراز بیرنگ نیز دیگر صداپیشه این انیمیشن است.

خط قرمز…

“عشق تعطیل نیست” به مانند بسیاری از آثار طنزی که برای شبکه خانگی یا بدنه سینما تولید میشوند شوخیهای اروتیک را هم چاشنی خود کرده است؛ اما اغلب این شوخیها به گونه ای غیرمستقیم ارائه میشود بخصوص شوخی مماس با خط قرمزی که درباره رابطه میان شخصیت اصلی و روانپزشک همسایه اش که هر دو مرد هستند ارائه می شود!!!