1

آقای منوچهر شاهسواری! کار صنفی به این می‌گویند نه پست و مقام گرفتن در این ارگان و آن نهاد⇐سازمان تاکسیرانی ۸۰هزار عضو خود را به رایگان بیمه تکمیلی می‌کند!

سینماروزان: هرقدر در سالهای اخیر درباره فقر فعالیتهای صنفی مفید در خانه سینما گفته شده اما باز هم اقدامات عملی برای رفع نیازهای اصلی بدنه صنف که یکی‌اش داشتن یک بیمه درمانی جامع است، محسوس نیست.

به گزارش سینماروزان وقتی لیست هزینه های خانه سینما منتشر می‌شود ناگهان رقمی نزدیک به یک میلیارد فقط برای بیمه تکمیلی درمان رخ می‌نماید اما کافیست به سراغ بدنه صنف برویم و بپرسیم در قبال این حدود یک میلیارد بودجه ای که بابت بیمه تکمیلی اعضاء دریافت شده چه خدماتی دریافت کرده‌اند تا سر درددلشان باز شود و بنالند از کیفیت پایین خدمات و اینکه باید کلی بروند و بیایند تا درصدی اندک از هزینه یک درمان ساده را دریافت کنند.

در همین اوضاع و احول وقتی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اعلام میکند که 80هزار تاکسیران تحت پوشش خود را به رایگان و آن هم به صورت کاملا الکترونیک بیمه تکمیلی میکند تازه آنجاست که درمی یابیم کار صنفی میتواند مختصاتی جز آنچه در خانه سینما ارائه میشود هم داشته باشد.

در خانه سینما نه تنها بابت بیمه تکمیلی از اعضاء پول می‌گیرند(!) بلکه ثبت نام برای بیمه تکمیلی به بدوی‌ترین شکل ممکن و با حضور فیزیکی انجام می‌شود آن هم در حالی که خانه سینما به تازگی بودجه ای ویژه را برای راه اندازی اپلیکیشنی خرج کرده که با فقط بخشی از این بودجه میتوان همین فرایند ثبت نام اعضاء را به صورت کاملا الکترونیک انجام داد!!

آیا آقایان هیأت مدیره خانه سینما و شخص منوچهر شاهسواری مدیرعامل پرمسئولیت این صنف، حواسشان هست در صنفی که کمتر از 5هزار عضو دارد همچنان حداقل خدمات صنفی که یک بیمه تکمیلی رایگان است از اعضاء دریغ شده و در مقابل سران صنف تاکسیرانان که هیچ گاه مانند اعضای هیأت مدیره خانه سینما مدعی اثرگذاری فرهنگی نبوده اند 80هزارنفر را به صورت رایگان بیمه تکمیلی میکنند؟

کار صنفی کدام است؟ آلودگی به سیاست و دست و پا زدن برای پست و مقام گرفتن به نام خانه سینما در این نهاد و آن نهاد تا سیاهه مسئولیتها به 14 برسد یا رایزنی و تعامل با سازمانها و ارگانهای مختلف برای دریافت تسهیلات رفاهی بدنه صنف؟؟ لطفا یکی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما مثلا رییس اش که درگیر سریال سازی برای رسانه ملی شده یا سخنگویش که به کانال‌داری می‌پردازد یا عضو زنش که مشغول کارمندی برای محفل 8میلیاردی جهانی فجر شده به این پرسشها پاسخ دهند.