1

آقای رییس! تاریخ صدور شناسه، قبل از انتخابات است یا بعد از انتخابات؟؟⇒محمدعلی نجفی: کد شناسه ملی کارگردانان دریافت شده!!

سینماروزان: نزدیک به یک ماه بعد از برگزاری انتخابات خانه سینما همچنان پرسشهایی جدی وجود دارد درباره چرایی حذف بیش از ده صنف از انتخابات به بهانه نداشتن شناسه کارگری و درعین حال چگونگی ورود صنف کارگردانان به انتخابات بدون انتشار اسناد مبتنی بر شناسه دار بودن این صنف؟

بعد از برگزاری اولین جلسه هیات مدیره تازه خانه سینما و انتخاب نماینده صنف کارگردانان(محمدعلی نجفی) به عنوان رییس خانه سینما مجددا آن پرسشها مطرح شده تا جایی که نجفی را واداشته از شناسه دار شدن صنف کارگردانان بگوید و البته بی اشاره به تاریخ صدور شناسه!؟؟

محمدعلی نجفی که نماینده کانون کارگردانان در انتخابات دوره پانزدهم هیأت مدیره این نهاد صنفی بود، درباره ابهامات مطرح شده پیرامون دریافت کد شناسه ملی برای کانون کارگردانان سینمای ایران و برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر غیرقانونی بودن حضور این صنف در انتخابات به مهر اظهار کرد: کد شناسه موردنظر برای کانون کارگردانان پیش از این صادر شده بود اما به دلیل مشکل اینترنتی این کد در موعد مقرر به دست ما نرسیده بود.
 

این کارگردان بی اشاره به تاریخ صدور شناسه تاکید کرد: کد شناسه ملی کانون کارگردانان در حال حاضر دریافت شده و این کد را به وزارت ارشاد و هیات مدیره قبلی خانه سینما ارائه کرده‌ایم. مطمئن باشید اگر این کد اعلام نمی‌شد، اولین جلسه هیات مدیره «خانه سینما» نیز برگزار نمی‌شد.

نجفی در حالی مدعی دریافت شناسه کانون کارگردانان شده که شرط داشتن شناسه ملی شرطی لازم برای تمام صنوف جهت شرکت در انتخابات هیات مدیره خانه سینما بود و بسیاری از صنوف بخاطر نداشتن شناسه نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.
بعد از برگزاری انتخابات هیات مدیره هم رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه منابع سازمان سینمایی بر لزوم داشتن شناسه برای حضور در انتخابات تاکید کرده بود و حالا نزدیک یک ماه بعد از انتخابات تازه محمدعلی نجفی از صدور شناسه برای کانون کارگردانان سخن گفته است.

پرسش آنجاست که این شناسه دقیقا چه زمانی صادر شده چون اگر بعد از برگزاری انتخابات صادر شده باشد شرکت صنف کارگردانان در انتخابات زیر سوال میرود.

چرا روسای خانه سینما اسناد مرتبط با صدور شناسه ملی کانون کارگردانان را منتشر نمیکنند تا تاریخ شناسه مشخص گردد و شک و شبهه ها برطرف شود؟؟