1

آقای درویش! پس چرا این قدر دیر استعفایتان را رسانه‌ای کردید؟/ يعني این‌قدر به ارشاد اميدوار بوديد؟!!/امیدواریم که این استعفا به انتخابات مجلس ربطی نداشته باشد

سینماژورنال: حواشی توقیف “رستاخیز” با داشتن پروانه نمایش درست در روز ابتدایی اکران همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماژورنال درویش به تازگی و چند ماه بعد از آن توقیف ماجرای استعفای خود از شورایعالی سینما را رسانه ای کرده است.

گویا درویش شش روز بعد از توقیف فیلمش یعنی 30 شهریور 94 از شورایعالی سینما استعفا داده بود اما چهار ماه و نیم بعد از آن استعفا تازه آن را علنی کرده است.

احمدرضا درویش در نامه‌ای خطاب به علی جنتی یکی از دلایل استعفای خود را چنین بیان کرده است؛
 با تشکیل دولت تدبیر و امید و ترسیم افق‌های جدید در رویکردهای فرهنگی و هنری در بیانات رییس‌جمهور محترم، چشم‌اندازی پرامید پیش رویِ هنرمندان و نخبگان قرار گرفت. ولی متأسفانه این امید به دلیل عملکرد جنابعالی و سایر مسئولان فرهنگی ذیربط تبدیل به یأس و تزریق ناامیدی در اصحاب فرهنگ و هنر شد.
 نمونه‌ بارز این عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عدم وجود ضمانت لازم اجرایی و حقوقی در صدور مجوزهای صادره و بلاتکلیفی مادی و معنوی صاحبان آثار هنری در لغو مجوزهای صادره از سوی آن وزارت می باشد.
 در حال حاضر نمونه روشن آن، توقف و جلوگیری از ادامه‌ نمایش عمومی فیلم سینمایی «رستاخیز» در سینماهای سراسر کشور است! فیلمی که با هدف ترویج فرهنگ عاشورا، توسط عاشقان نهضت امام حسین (علیه السلام) در بخش خصوصی ساخته شده است.

چرا این قدر دیر استعفایتان را رسانه ای کردید؟
به گزارش سینماژورنال اصلی ترین پرسش این استعفا آن است که چرا درویش این قدر دیر به رسانه ای کردن آن پرداخته است؟
آیا وی در این چهار ماه و نیم منتظر بود که مشکل اکران فیلمش حل شود و حالا و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی که دریافته این مشکل حل شدنی نیست استعفا را علنی کرده است؟

امیدواریم که این استعفا به انتخابات مجلس ربطی نداشته باشد
جالب اینجاست که در این چهار ماه و نیم درویش یکی دو بار به صراحت اعلام کرده بود که “رستاخیز” یک بار اکران شده و پرونده اکرانش هم بسته شده چون چیزی به نام اکران دوم در ایران نداریم اما انتشار خبر استعفا از شورایعالی سینما، چهار ماه و نیم بعد از انجام آن فقط این ظن را در ذهن ایجاد می کند که در تمام این مدت درویش همچنان امیدوارانه در حال تعامل با ارشاد بوده و به دنبال گریزگاهی برای حل مشکل می گشته و چون به نتیجه ای نرسیده استعفا را علنی کرده است.
فقط امیدواریم که این استعفا در زمانی که جامعه آماده انتخابات مجلس شورای اسلامی می شود بار سیاسی نداشته باشد…