1

آقای حمیدی‌مقدم! توضیحی برای این موارد دارید؟⇐ حمایت هنگفت مرکز گسترش از یک زوج شکست‌خورده برای ساخت فیلم دفاع مقدس!/بودجه ۴میلیاردی مرکز گسترش برای پشتیبانی!!/حمایت ۴میلیاردی از اکران فیلمهای هنری-تجربی در دورانی که سینما کلا تعطیل است!!/حمایت چشمگیر از مستندهای معاون تازه مرکز گسترش!!/حمایت قابل توجه از مستندسازی داداش بزرگه قائم‌مقام مرکز!!

سینماروزان/محمد شاکری: تازه‌ترین شفاف‌سازی مالی سازمان سینمایی درباره مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در حالی اعلام شده که نام زوج فیلمسازی با آثار کم‌فروش در ردیف حمایت از فیلمهای تجربی آمده است!

به گزارش سینماروزان کیوان علیمحمدی-امید بنکدار، مشمول نزدیک به یک میلیارد(دقیقا ۸۴۹.۹میلیون) حمایت از مرکز گسترش شده‌اند. این زوج فیلمساز که تقریبا تمام آثارشان در جلب مخاطب ناکام بوده‌اند، برای ساخت فیلمی تازه به نام “سوباشی” مشمول حمایت از فیلمهای تجربی شده‌اند!
جالب اینجاست که “سوباشی” یک فیلم دفاع مقدسی است که این زوج هیچ تجربه‌ای در تولید چنین فیلمهایی ندارند. اینکه چطور مرکز گسترش بودجه هنگفت حمایت از فیلم تجربی را به این زوج اختصاص داده، مشخص نیست؟
ای کاش اسامی افرادی که در شوراهای مرکز، چنین پروژه‌هایی را تصویب می‌کنند آشکارا مشخص باشد تا آقایان مستقیما مورد سوال قرار گیرند.

مرکز گسترش از بودجه ۲۶.۸میلیاردی خود نزدیک به ۴میلیارد را بابت پشتیبانی و هزینه جاری درنظر گرفته است. پشتیبانی از چه چیز و چه کسی آشکار معلوم نشده؟؟؟

در عملکرد مالی مرکز گسترش حدود ۴میلیارد بودجه برای حمایت از اکران فیلمهای هنری و تجربی پیش‌بینی شده است! حمایت از اکران در دوران تعطیلی سینماها؟؟؟

مرکز گسترش نزدیک ۲میلیارد(دقیقا ۱.۹۲۵میلیارد) بودجه پیش‌بینی کرده برای حمایت از ساخت انیمیشنی با نام “عمونوروز” توسط کارگردانی با نام فرنوش عابدی!

در فهرست حمایت مرکز گسترش از تولیدات خلاق نیز به نام‌هایی مثل فائزه عزیزخانی و پروژه‌ای با نام “ملخ” برخورد می‌کنیم؛ عزیزخانی پیشتر “روز مبادا” را ساخته بود که کل فروشش در اکران۹۴ برابر بود با حدود ۱۵میلیون تومان!

پسوند “سینمای مستند”، مخاطب را وامیدارد به کنکاش در سیاهه مالی حمایت مرکز از تولید مستند و عجبا که در این بخش بیش از همه ردپای دو نفر پررنگ است.

محمد شکیبانیا که به تازگی به معاونت محمد حمیدی‌مقدم در مرکز گسترش رسیده برای تولید دو مستند از مرکز حمایت گرفته‌.
یک بار ۷۲میلیون برای “لیفت آپ” و دیگری ۱۰۸میلیون برای “سفر نافرجام نیکلای”!

مصطفی رزاق کریمی برادر بزرگتر مرتضی قائم‌مقام مرکز نیز مشمول حمایت ۱۸۳.۶ میلیونی مرکز شده برای ساخت مستند “قندچی” شده که پیشتر درباره حمایت اتاق بازرگانی از تولید آن نیز اخباری منتشر شده بود؟؟
اینکه یک مستندساز هم حمایت مرکز و هم حمایت اتاق بازرگانی را برای تولید یک مستند پرتره دارد قطعا فقط و فقط به کارآمدی(!!) ایشان مرتبط است و هیچ ربطی ندارد به خویشاوندی با قائم‌مقام مرکز گسترش!

فهرست کامل عملکرد مالی هفت ماه ۹۹ مرکز را اینجا ببینید.

ردیف بودجه برای معاون مرکز+برادر قائم مقام مرکز
ردیف بودجه برای معاون مرکز+برادر قائم مقام مرکز

 

حمایت هنگفت از تولید "نوروزنامه"
حمایت هنگفت از تولید “عمونوروز”

 

بودجه حمایت از فیلمهای خلاق!!
بودجه حمایت از فیلمهای خلاق!!

 

حمایت هنگفت از "سوباشی"بنکدار-علیمحمدی
حمایت هنگفت از “سوباشی”بنکدار-علیمحمدی

 

کلیات هزینه‌های مرکز گسترش
کلیات هزینه‌های مرکز گسترش