1

آقای ایوبی! آخرین توصیه هاشمی به شما چه بود؟

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: درگذشت علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سبب ساز آن شد که به مانند بسیاری از این گونه درگذشتها، مدیران سینمایی مملکت هم برای عقب نماندن از آحاد جامعه(!) پیامهای تسلیت صادر کرده و عکسهای یادگاری خویش با آن مرحوم را منتشر کنند.

به گزارش سینماروزان در این بین واکنش حجت‌ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی از همه قابل تأمل تر به نظر می‌رسید؛ ایوبی با انتشار تصویری از خود که در برابر هاشمی رفسنجانی سر تعظیم فرود آورده کوشید خود را در زمره دوستداران این شخصیت جای دهد.

عکسی که ایوبی منتشر کرد مربوط می‌شد به آذرماه امسال که رضا صالحی امیری وزیر جدید ارشاد به همراه معاونان خود و از جمله ایوبی دیداری با هاشمی رفسنجانی داشت.(اینجا را بخوانید)

در گزارشهای رسمی منتشر شده از این دیدار و البته گزارش درج شده در رسانه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام این طور آمده بود که ایوبی در دیدار با هاشمی، توضیحات ویژه‌ای درباره تلاشهای سازمان تحت امرش برای اکران «رستاخیز» ارائه داد.

توضیحات ایشان در دیدار مذکور را که بگذاریم کنار صحبتهای دو ماه پیشتر هاشمی در دیدار با عوامل «رستاخیز» پرسش اصلی رخ می‌نماید؛ هاشمی رفسنجانی مهرماه امسال در دیدار با عوامل تولید «رستاخیز» ضمن بلامانع دانستن اکران «رستاخیز» به مقامات دولتی توصیه کرد هر چه زودتر شرایط اکران اثر فراهم شود.(اینجا را بخوانید)

با این حال حدودا 3 ماه بعد از دیدار هاشمی با عوامل و بیش از یک ماه بعد از دیدار با وزیر و معاونانش و تا لحظه درگذشت هاشمی نه تنها اتفاق تازه‌ای برای «رستاخیز» نیفتاد بلکه شرایط در جهتی پیش رفت که همگان ایمان آورند با محافظه‌کاری برآمده از کمبود عقبه سینمایی مدیران فعلی سینما، اکران این فیلم لااقل در دولت فعلی محال است.

مدتی بعد از درگذشت هاشمی و با انتشار تلگرامی تصویری که ایوبی از خضوع خویش در برابر هاشمی منتشر کرده است در کنار طرح این پرسش که اگر همان دیدار -بیشتر مرتبط با «رستاخیز»- هم نبود آن گاه آقای رییس کدام قاب را به بهانه درگذشت منتشر می‌کرد سوالی دیگر پررنگتر می‌شود و آن هم اینکه آقای ایوبی! عاقبت توصیه‌ای که هاشمی برای اکران «رستاخیز» داشتند چه شد؟

هاشمی در دیدار با عوامل «رستاخیز»
هاشمی در دیدار مهرماه با عوامل «رستاخیز»