1

آقایان رئیس! از مدیران باشگاه نفت آبادان بیاموزید

سینماروزان/محمد شاکری: حضور سعید محمد رئیس سازمان مناطق آزاد در باشگاه صنعت نفت و تقبل هزینه‌های یک‌ساله این باشگاه، بیش از هر جای دیگر می‌تواند برای مدیران سینما درس‌آموز باشد.

اوضاع اقتصادی اهالی سینما آن قدر تراژیک است که وارد ماه نهم سال شده‌ایم و هنوز یک ریال تسهیلات وارد هنرکارت هنرمندان که نشده بلکه بابت بیمه تکمیلی درمان هم کلی پول از اهالی هنر گرفته‌اند.

کلیدواژه مدیران سینما از روسای صنوف تا روسای دولتی سینما دربرابر گلایه‌های اهالی سینما آن است که بودجه‌ای در کار نیست و طرح کمک به اهالی هنر در سازمان برنامه مانده.

بله، درست است، پولی در خزانه دولت نیست جز پولی که باید خرج امور جاری و پشتیبانی دیوان‌سالاری دولت شود ولی در ارگان‌های متمول چطور؟ مگر رئیس همین مناطق آزاد را وارد هیات امنای فارابی نکردند که اقتصاد سینما، ارتقا یابد؟ مگر وزیر نفت را وارد هیات امنای فارابی نکردند که کمکی باشد به بهبود اقتصاد سینما؟

پس کو؟؟ آیا روسای سینما و صندوق هنر نمی‌توانند از سعید محمد بخواهند یک سال تسهیلات به اهالی سینما و اصلا کل هنرمندان بدهد؟؟ چرا نمی‌شود؟ آیا روسای سینما نمی‌توانند از ستاد اجرایی فرمان امام یا بنیاد مستضعفان یا حتی کمیته امداد بخواهند که به کمک بدنه سینما بیایند؟

ماجرا چیست؟ بناست در سیکل معیوب همه این سالها، باز هم حمایت ارگان‌های متنفذ را به سمت معدودی نورچشمی برده و یک سری فیلم و سریال فاخر تولید شود تا باز عده‌ای ویژه‌خوار بخورند و فربه‌تر شوند؟؟

خواهشمندیم حرف از ارتقای زیرساخت هم نزنید که این سالها هرچه تفاهم‌نامه با ارگانهای متمول بسته شد نه صرف توسعه زیرساخت که صرف برگزاری محافل بیهوده یا تولید آثار عمدتا بدردنخور شد.

آقایان محمد خزاعی و مجید پوراحمدی و منوچهر شاهسواری! که بر سینما و صندوق هنر و خانه سینما تکیه زده‌اید، معیشت اهالی سینما و هنرمندان را دریابید که از هر امر دیگری بنیادی‌تر است. آنچه مدیران باشگاه فوتبال صنعت نفت انجام دادند از هر امر دیگری بنیادی‌تر بود. انشاءالله که این بار، یاد بگیرید و دون شأن خود ندانید که برای کمک به اهالی هنر از ارگان‌های متنفذ، یاری بجویید.