1

آغاز به کار رئیس تازه سینما با یادی از شمقدری!+مخالفت رئیس تازه با محافل نمایشی سازمان!+تاکید بر لزوم حمایت کافی دولت از سینما

سینماروزان/کیوان بهارلویی: رئیس تازه سازمان سینمایی، فعالیت خود را با یادی از جواد شمقدری، آغاز کرد.

به گزارش سینماروزان، محمد خزاعی که بعد از سیف‌الله داد و جواد شمقدری، سومین سینماگری است که به ریاست سینما می‌رسد در اولین روز حضور در سازمان سینمایی از جواد شمقدری گفت.

محمد خزاعی با اشاره به تبدیل معاونت سینمایی به سازمان سینمایی توسط شمقدری گفت: ساختار سازمان سینمایی از بدو تاسیس با همت جناب جواد شمقدری شکل گرفت امابه طور کامل اجرایی نشد. بررسی نقاط ضعف و قوت طرح مدون سازمان سینمایی در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورت فراهم شدن شرایط و رفع مشکلات اقتصادی به تناوب اجرایی خواهد شد.

خزاعی با تاکید بر اینکه تمام حرکت‌های فرهنگی و هنری در سازمان سینمایی در عرصه داخلی و خارجی باید دستاوردهای ملموسی برای سینمای ایران و اهالی سینما و مردم و انقلاب داشته باشد، گفت: اگر احساس شود حرکت‌ها و محافلی بیشتر جنبه نمایشی دارد قطعا در فعالیت این محافل بازنگری خواهد شد!

رئیس سازمان سینمایی با تقدیر از زحمات همه مدیران در ادوار گذشته، ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد از ما انتظارات و خواسته هایی دارند که می‌خواهند اجرا شود که سراغ آنها خواهیم رفت. ایشان خبرهای خوبی از دولت و اتفاقات خوب در سازمان سینمایی به من دادند. من با یک روشن بینی خوبی بر اساس قول هایی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد به من دادند، وارد سازمان سینمایی شدم و تنها درخواستم حمایت بود که این حمایت شاخه های مختلفی دارد و باید در ساختار دولت از سینما حمایت‌های کافی صورت گیرد تا برنامه‌ها به نتیجه برسد.

خزاعی با بیان اینکه ماموریت های جدید فرهنگی دولت در حوزه سینما توسط وزیر ارشاد ابلاغ شده است گفت: این برنامه ها باید با کمک اهالی سینما و رسانه شکل اجرایی پیدا کند که بیشترین بخش در جهت تحقق حل مشکلات اهالی سینما و برون رفت از وضعیت موجود است.

خزاعی ادامه داد: تقویت نیروی انسانی جدید، توجه جدی به مضامین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیپلماسی فرهنگی و منافع ملی و کمک به افزایش کیفیت فیلم‌های اجتماعی و کمدی با مضامین سالم و خانواده محور قطعا در دستور کار سازمان سینمایی خواهد بود.

خزاعی با اشاره به نقش کلیدی توجه به نقدهای اهالی سینما و رسانه برای بهبود اوضاع خاطرنشان کرد: بی شک اهالی سینما و رسانه در عین اینکه طرح مساله می‌کنند، برای شروع تحولات در سینما باید صبورتر و شکیباتر برخورد کنند.