1

آشنایی با پنج «ژن خوب»ی که فیلمهایشان به جشنواره راه پیدا نکرد+فهرستی شامل بیش از ۲۰فیلم غایب در جشنواره

سینماروزان/محمد شاکری: فارغ از احسان رسول‌اف آقازاده جلال مدیرعامل بانک آینده که با انیمیشن «آخرین داستان» در جشنواره فجر حضور دارد و میلاد صدرعاملی آقازاده رسول و پولاد آقازاده مسعود کیمیایی که با «سونامی» و «معکوس» در بخش فیلم اولیها حاضرند، جشنواره فجر امسال به لحاظ غیبت(!) آقازادگان سالی استثنایی را تجربه میکند چون حداقل پنچ آقازاده مطرح سینمایی علیرغم درگیری در پروژه های مختلف نتوانستند در جشنواره حاضر باشند.

امیرحسین ثقفی آقازاده اکبر ثقفی امسال فیلمی به نام «روسی» را به تهیه کنندگی پدرش ساخت که هرچند در زمره فیلمهای مورد حمایت فارابی هم بود و گویا آماده نمایش هم شده، ولی نامش در بخش مسابقه جشنواره به چشم نمیخورد.

سلما بابایی فرزند شهید عباس بابایی که در سالهای اخیر به کارگردانی روی آورده نیز با همراهی ونداد دوشن، فیلمی به نام «وکیل مدافع» را به تهیه کنندگی محسن علی اکبری ساخته بود که این فیلم هم در جشنواره حاضر نیست.

سینا سهیلی(مهراد) آقازاده سعید سهیلی به تازگی در فیلم «ژن خوک»پدر ایفای نقش کرده بود ولی این فیلم هم نتوانست به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کند.

رضا داوودنژاد آقازاده علیرضا داوودنژاد به مانند اغلب ساخته های پدر در «مصائب شیرین2» هم بازی داشت که این فیلم نیز اصلا به جشنواره ارائه نشد و طبیعتا در جشنواره حضور ندارد. مونا داوودنژاد آقازاده محمدرضا داوودنژاد نیز در این فیلم غایب در جشنواره ایفای نقش کرده است.

به گزارش سینماروزان اگر بخواهیم مهمترین غایبان جشنواره فجر امسال را هم مرور کنیم به این فیلمها میرسیم:

«ژن خوک»(سعید سهیلی)، «مشت آخر«(مهدی فخیم زاده)، «مصائب شیرین2»(علیرضا داوودنژاد)،«بازیچه»(محمدعلی سجادی)، «حکایت دریا»(بهمن فرمان آرا)، «مجبوریم»(رضا درمیشیان)، «پیلوت»(ابراهیم ابراهیمیان)، «موج اف ام ردیف48»(کیارش اسدی زاده)، «سامورایی در برلین»(مهدی نادری)، «روسی»(امیر ثقفی)، «رویای سهراب»(علی قوی‌تن)،«من میترسم»(بهنام بهزادی)، «خداحافظ دختر شیرازی»(افشین هاشمی) و «زیرنظر»(مجید صالحی) از جمله مهمترین غایبان جشنواره امسالند.

چهار فیلم اولی «نبات»(پگاه ارضی)، «نرگس»(پیام اسکندری)، «لایبرنت»(امیرحسین ترابی) و «شین»(میثم کزازی) همه با بازی شهاب حسینی و غزاله نظر،  هم نتوانستند به جشنواره راه پیدا کنند!! فیلم اکران نشده «لابی»(محمد پرویزی) و فیلم «آن شب«(کوروش آهاری) که در آمریکا تولید شده از دیگر آثار شهاب حسینی هستند که در جشنواره فجر حضور ندارند.

«رحمان 1400»(منوچهر هادی)، «ما همه با هم هستیم»(کمال تبریزی) و «زندانیها»(مسعود ده نمکی) دیگر غایبان جشنواره فجر سی و هفتم هستند که در آستانه اعلام فیلمهای جشنواره، انصراف دادند!!