1

آشنایی با نسخه ایرانی الک بالدوین!؟+عکس

سینماروزان: ماجرای کشته شدن اتفاقی یک بانوی فیلمبردار توسط الک بالدوین هنرپیشه هالیوودی سرصحنه تولید یک وسترن، بی‌شباهت نیست با کشته شدن کارگردان ایرانی یک توسط یک کشتی‌گیر.

به گزارش سینماروزان، نزدیک سه دهه پیش، حسین ملاقاسمی(حسین ابراهیمیان) کشتی‌گیری که از سال‌های پیش از انقلاب به بازیگری در نقشهای اکشن روی آورده بود سرصحنه فیلمی با عنوان “خط آتش”، کاملا اتفاقی، گلوله‌ای شلیک کرد که باید مشقی می‌بود ولی نبود و…

اواخر مهرماه ۱۳۷۳ علی سجادی حسینی-برادر فرید/بازیگر فروشنده فرهادی- حوالی اراک مشغول ساخت فیلم “خط آتش” به تهیه‌کنندگی برادران توکل‌نیا بود که حین کارگردانی یکی از نماهای فیلم به طور کاملا اتفاقی کشته شد.

علی سجادی حسینی مشغول هدایت حسین ملاقاسمی برای تیراندازی به هدف فرضی بود بی‌خبر از آن که به جای گلوله مشقی، گلوله واقعی در اسلحه جامانده و به ناگاه همان گلوله کمانه کرده و به سمت کارگردان می‌رود و او کشته می‌شود.

فیلم “خط آتش” درنهایت با حضور فرید سجادی حسینی به عنوان کارگردان به اتمام می‌رسد و بر روی پوستر هم به‌جای عنوان کارگردان، “یادگاری از علی سجادی حسینی” و کنارش “ادامه دهنده: حسن سجادی حسینی” آمد؛ ناگفته پیداست که حسن همان فرید است.

ملاقاسمی که در “خط آتش” کنار احمد نجفی، داوود رشیدی، سیامک اطلسی، جمشید جهاندیده و رضا صفایی بازی کرده بود تا اواسط دهه هفتاد به فعالیت خود در سینما ادامه داد ولی بعدتر به دلیل کاهش تولیدات اکشن در سینمای ایران و درکنارش، مشکلات جسمی، بازیگری را کنار گذاشت.

علی سجادی حسینی که سالها قبل از غائله الک بالدوین، سرنوشتی مشابه فیلمبردار فیلم بالدوین پیدا کرد به غیر از دستیاری در فیلم‌هایی مثل “گلنار” و “دزد عروسک‌ها”، سابقه ساخت دو فیلم “مدرسه پیرمردها” و “ترانزیت” را در کارنامه داشت.

بالا: خط آتش+علی سجادی حسینی+حسین ملاقاسمی/پایین: الک بالدوین
بالا: خط آتش+علی سجادی حسینی+حسین ملاقاسمی/پایین: الک بالدوین