1

آشنایی با تازه‌ترین گزینه ریاست بر سازمان سینمایی دولت رئیسی+عکس

سینماروزان/کیوان بهارلویی: در هفته‌های گذشته، اسامی گزینه‌های متعددی برای ریاست سازمان سینمایی سیدابراهیم رئیسی مطرح شده است.

از محمد خزاعی و محمدرضا عباسیان که هر دو سابقه  مدیریت-تهیه‌کنندگی دارند تا محمود رضوی و شهاب اسفندیاری که یکی مشاور رئیس مجلس است و دیگری رئیس دانشکده صداوسیما به‌عنوان گزینه‌های مدیریت بر سینما نام برده شده.

تازه‌ترین گزینه ریاست بر سازمان سینمایی دولت سیزدهم، احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری-رسانه‌ای اوج است.

محمدحسنی که نزدیک به یک دهه ریاست اوج را برعهده داشته است در یکی دو سال اخیر بارها با شایعه برکناری، مواجه شد ولی همچنان رئیس این سازمان ارزشی باقی مانده…

سازمان اوج قبل از شیوع کرونا، سرمایه گذاری ویژه‌ای بر تولید آثاری سینمایی موسوم به ارگانی داشت ولی بعد از فراگیری کرونا و پشت خط اکران ماندن اغلب تولیدات این ارگان، بیشتر تلاش برای مستندسازی است که در این ارگان به چشم می‌خورد.

احسان محمدحسنی برادری به‌نام میثم دارد که در مجموعه‌ای با نام مأوا به دنبال پیوند میان موسيقي و ارزش‌ها بوده است. میثم ازجمله افرادی بود که در دیدار خرداد۹۶ سیدابراهیم رئیسی و امیر تتلو نقش داشت.

اینکه احسان محمدحسنی در سیاهه گزینه‌های ریاست بر سینمای دولت سیزدهم باشد چندان غیرمنطقی هم نیست به هر حال نوبتی هم که باشد نوبت نسل جوان اصولگرایان(نواصولگرایان) است که مدیریت دولتی را در دست بگیرند بلکه به این واسطه برخی پیر و پاتال‌هایی که سال‌هاست کرسی‌های مدیریتی سینما در سطوح مختلف را، قبضه کرده‌اند، روانه استراحت شوند.

آنچه حضور محمدحسنی در ریاست سینما را پرشبهه می‌کند یکی کارنامه‌اش در مدیریت اوج است که فقدان فراگیری در جذب نخبگان سینمایی، پاشنه آشیلش است و دیگری همان ماجرای تتلو که بسیاری از حامیان رئیسی نیز، آن را نکوهش کرده‌اند.

چندی پیش سیدمحمد حسینی-که معاون امور مجلس دولت رئیسی شد-در گفتگویی تصویری از پشیمانی تلویحی تیم رئیسی نسبت به دیدار سال ۹۶ با تتلو سخن گفت.(اینجا را بخوانید)

در این شرایط انتصاب محمدحسنی بر ریاست اوج به‌مانند انتشار برنامه پیشنهادی وزیر ارشاد رئیسی با واکنش‌های تند مواجه نخواهد شد؟؟

احسان محمدحسنی