1

آرزوی تاسیس بیمارستان تخصصی برای اهالی سینما

سینماروزان/محمد شاکری: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در عیادت از کیانوش عیاری فیلمساز باسابقه ایرانی از آرزویش برای راه اندازی یک بیمارستان تخصصی برای اهالی سینما گفت.

محمد خزاعی گفت: ای کاش شرایطی فراهم می‌شد تا در آینده می‌توانستیم برای اهالی فرهنگ و هنر کشور بیمارستان تخصصی داير کنیم تا در شرایط خاص این سرمایه‌های بزرگ فرهنگی و هنری و خانواده‌های محترمشان دغدغه بیمارستان و درمان نداشته باشند. این آرزوی من است اما شاید در کوتاه مدت امکان‌پذیر نباشد ولی به هر حال باید تلاش کنیم این امور مغفول و جامانده در روزمرگی های سالیان را در الویت قرار دهیم.

محمد خزاعی با اشاره به لزوم حمایت از سینماگران اصیل همچون کیانوش عیاری گفت: عیاری از سینماگران متبحر و محبوب و از افتخارات این عرصه است. وی کارنامه پربار و تأثیرگذاری در تولید آثار متفاوت دارد و جامعه فرهنگی و هنری کشور خاطرات خوبی از این سینماگر صاحب سبک و متفکر دارند. عیاری از سرمایه های سینماست و باید شرایط حمایت از تولید آثار ایشان فراهم گردد.

عیادت محمد خزاعی از کیانوش عیاری
عیادت محمد خزاعی از کیانوش عیاری

خزاعی در این دیدار برای این هنرمند پیشکسوت و گزیده کار، آرزوی عافیت و شفای عاجل کرده و برای هرگونه کمک و مساعدت در راستای بهبود و درمان وی اعلام آمادگی کرد و بر ایجاد فضای امن برای فعالیت سینماگران اصیل ایرانی در کنار ارتقای معیشت خانواده سینما تاکید دوباره کرد.

کیانوش عیاری که فیلم کمدی پرفروش ویلای ساحلی را روی پرده دارد مدتی است به خاطر عوارض سکته مغزی در بیمارستان بستری است.

به نظر میرسد راه اندازی بیمارستان تخصصی برای سینماگران بیمار باید در دستور کار مقامات بالادستی دولتی قرار گیرد چون با وجود عمر بیش از صد ساله سینما، اهالی سینما همچنان نه بیمه درمانی جامعی دارند و نه حتی یک بهداری برای درمان بیماری های رایج.