1

آخرین پروانه ساخت ۹۴ به “قاتل اهلی” مسعود کیمیایی رسید⇐عوامل فیلم قرارداد سفید امضاء کردند/یک خواننده رپ در فیلم ایفای نقش خواهد کرد!

سینماژورنال: مسعود کیمیایی که بیشتر از سه ماهی می شود درگیر نوشتن فیلمنامه تازه اش “قاتل اهلی” بود بعد از بازنویسی آن و ارائه فیلمنامه کامل به اداره نظارت، پروانه ساخت فیلمش را دریافت کرد.

به گزارش سینماژورنال سه شنبه 25 اسفندماه کیمیایی به همراه منصور لشکری قوچانی تهیه کننده “قاتل اهلی” به ارشاد رفت و آخرین پروانه ساخت سال 94 را که برای سی اُمین فیلمش صادر شده را دریافت کرد.

“قاتل اهلی” داستان یک رانتخوار کلان یا یقه سفید را بیان می کند که در برهه ای از زمان با دخترش و جوانی که دخترش به وی علاقه دارد درگیریهایی پیدا می کند.(اینجا را بخوانید)

فرهاد اصلانی نقش یقه سفید را بازی می کند با طعنه هایی به ب.ز!

تاکنون حضور فرهاد اصلانی به عنوان بازیگر اصلی فیلم قطعی شده است و به این ترتیب اصلانی در “قاتل اهلی” نقش یک رانتخوار یقه سفید را ایفا خواهد کرد؛ نقشی که گفته شده به شخصیت بابک زنجانی مفسد اقتصادی معروف پهلو می زند!

لشکری قوچانی تهیه کننده “قاتل اهلی” که هر سه فیلم بلندش از “خط ویژه” تا “عصر یخبندان” و “کوچه بی نام” ملودرامهایی اجتماعی و با فروش بالای 2 میلیارد بوده اند از مدتها پیش توافقات لازم با کیمیایی را برای تولید این فیلم به عمل آورده بود اما برای تولید محصولی ممتاز ترجیح داد منتظر بماند تا کیمیایی فیلمنامه را با فراغ بال و سر فرصت بازنویسی کند و این شد که تولید فیلم به سال 94 قد نداد.

در بازنویسی فیلمنامه کیمیایی سعی کرد فضای سیاسی منطقه در سالهای اخیر و به خصوص رقابتهای سیاسی منتج به انتخابات مجلس و نتیجه این انتخابات و نقش این اتفاقات در سرنوشت کاراکترهای اصلیش را وارد فیلمنامه کند.(اینجا را بخوانید)

استفاده از یک خواننده جوان و ترجیحا رپر در فیلم

به گزارش سینماژورنال به جز فرهاد اصلانی که بازیگر اصلی “قاتل اهلی” خواهد بود و نقش رانت خوار کلان را بازی می کند این فیلم یک کاراکتر زن هم دارد که نقش دختر اصلانی را بازی خواهد کرد؛ دختری که در برهه ای از زمان و به خاطر علاقه ای که به یک خواننده مطرح پیدا می کند اختلاف نظر گسترده ای را با پدرش پیدا می کند.

پیشتر از حضور همایون شجریان در نقش این خواننده صحبت شده بود اما کیمیایی برای انتخاب بازیگر نقش این خواننده هنوز به قطعیت نرسیده و شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارد که ترجیحش این است از جوانان مستعدی استفاده کند که صدای خوبی دارند و در عین حال توانایی اکتینگ لازم را هم دارا هستند. در این بین جوانان رپ خوان در الویت هستند.

البته در صورت نرسیدن به جوانی خوش صدا که توانایی بازیگری هم داشته باشد کیمیایی به سراغ استفاده از بازیگرانی خواهد رفت که تجربه خوانندگی هم داشته اند.

همراهی مدیر فیلمبردار “آل” و “نهنگ عنبر” با کیمیایی

از میان گروه پشت صحنه تولید “قاتل اهلی” تا اینجا حضور فرشاد محمدی به عنوان مدیرتصویربرداری قطعی شده است. محمدی پیشتر به عنوان مدیر فیلمبرداری آثاری چون “آل”، “گزارش یک جشن”، “کلاشینکف”، “نهنگ عنبر” و “مستانه” فعالیت داشته و در جشنواره امسال هم با دو فیلم “نیمه شب اتفاق افتاد” و “امکان مینا” حاضر بود. محمدی به تازگی مدیریت فیلمبرداری کار تازه حمید نعمت ا.. با عنوان “رگ خواب” را هم انجام داد.

عبدا.. اسکندی طراح چهره پردازی مطرح ایرانی نیز بعد از دو همکاری به فاصله 14 سال با کیمیایی در “گوزنها” و “سرب” حالا بار دیگر در “قاتل اهلی” هم کنار کیمیایی خواهد بود.

عوامل قرارداد سفید بسته اند

نکته مهم درباره همکاران کیمیایی در “قاتل اهلی” آن است که تمامی آنها و از جمله فرهاد اصلانی قرارداد خود برای حضور در این فیلم را به صورت سفید و بدون درنظر گرفتن مبلغی خاص برای دستمزد امضاء نموده اند و این کیمیایی خواهد بود که با تعامل تهیه کننده دستمزد عوامل را تعیین می کند.

آغاز پیش تولید از هفتم فروردین

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارد که کیمیایی بعد از پشت سر گذاشتن هفته اول تعطیلات نوروزی وارد پیش تولید “قاتل اهلی” خواهد شد و بعد از چینش کامل تیم بازیگرانش کار را کلید خواهد زد.

مسعود کیمیایی در کنار منصور لشکری قوچانی
مسعود کیمیایی کارگردان در کنار منصور لشکری قوچانی تهیه کننده “قاتل اهلی”