1

آتش تقی‌پور خطاب به روسای صنوف هنری: لااقل صدای آسمان غرنبه را درآورید!

سینماروزان/هونام حقانی: متاسفانه برخلاف صنوفی مانند خانه کارگر یا سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام مهندسی که توانسته اند حدی متعارف از تسهیلات را برای اعضای خویش به وجود آورند صنوف هنری ما هنوز و بعد از چند دهه نتوانسته اند به تعریفی از امور صنفی برسند.

#آتش_تقی‌پور بازیگر باسابقه با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت:  نه حمایت مالی از هنرمندان صورت می گیرد و نه حداقل تماسی دلگرم کننده از سوی خانه سینما و یا خانه تئاتر با ما گرفته می شود که حداقل حال و احوالمان را بپرسند. به قول آذری ها ” اگر نمی‌توانید بارانی را به وجود آورید حداقل صدای آسمان غرنبه را در بیاورید که دلخوش باشیم به بارش بارانی در آینده “!
بازیگر #مسافران” تاکید کرد: با دوست بازیگر با سابقه‌ای صحبت می کردم که از شدت فشارهای اقتصادی به شدت افسرده بود و در شرایط بد مالی قرار داشت و از زندگی ناامید شده بود و من چه چیزی می توانستم به جز دلداری به او بگویم. پارسال که معلوم نشد عیدی اهالی هنر کجا رفت، امسال چه؟

تقی‌پور افزود: این حدیت نفس خیلی از بازیگران باسابقه و پیش کسوت است که مدتها است خانه نشین شده اند. متاسفانه فیلم سازان و سریال سازان به جای بازیگر حرفه ای، نقش پیرمردان و پیرزنان را به دستیاران کارگردان یا هنروران می‌دهند و به این ترتیب هم کیفیت محصول نهایی افت می‌کند و هم روزبروز بر شمار بازیگران باسابقه بیکار افزوده می‌شود.

آتش تقی پور
آتش تقی پور

بازیگر #زیر_درخت_هلو تاکید کرد: مگر اصل اساسی راه اندازی صنوف هنری کمک به ارتقای معیشت اهالی سینما و تئاتر نبوده پس چرا با وجود سابقه طولانی، هنرمندان ما با حداقل حقوق بازنشسته میشوند؟؟ یعنی در همه این سالها نمی شد یک ردیف بیمه مجزا برای اهالی هنر تعریف کرد؟؟؟

این بازیگر باسابقه خاطرنشان ساخت: برخلاف تصورات رایج، بازیگران باسابقه ما نه تنها پولکی نیستند که هرگاه هم دعوت به کار می‌شوند به جوان‌ترها کمک می‌کنند تا یاد بگیرند ولی مشکل در بالادست صنوف ماست که به جای بزرگان هنری، افرادی ریشه کرده اند که به جای پیگیری امور معیشتی به دنبال اظهارنظرهای سیاسی هستند.

بازیگر #طلسم تاکید کرد: تاکنون دیده اید که مثلا سازمان نظام مهندسی بیانیه سیاسی دهد یا دیده اید سازمان نظام پزشکی جز حمایت از اعتبار پزشکان، وارد امور بی‌ربط شود؟؟ سیاست را باید گذاشت برای دیپلمات ها و صنف هنری را جدا از صنف سیاسی دید و برنامه ریزی کرد برای لااقل حل برخی مشکلات سالیان اهالی هنر و بخصوص مساله فقدان بیمه بیکاری و ارتقای بیمه بازنشستگی!