1

آب پاکی رییس سازمان سینمایی روی دست مدیران گروه ایزوله⇐این راه غلطی است!/ ادامه «هنروتجربه» می‌تواند سینما را منحرف کند!!

 سینماروزان: راه اندازی گروه ایزوله و کم مخاطب «هنروتجربه» در دوران رییس معزول سینما از همان آغاز به کار با انتقاد رسانه‌های مستقل مواجه شد؛ مسأله آنجا بود که رییس معزول به جای استفاده از تجربه سالیان نزدیک به سی دفتر پخش داخلی و کمک به آنها برای روی پرده فرستادن آثار پشت خط اکران مانده به سراغ راه اندازی گروهی تازه با حضور افرادی رفت که کمترین تجربه پخش در بخش خصوصی نداشتند و نگاهشان بیشتر کارمندی برای این گروه بود

آفت همین نگاه کارمندی بود که باعث شد هیچ کدام از محصولات این گروه حتی رقیبی میانه هم برای محصولات پرمخاطب جریان اصلی سینمای ایران نباشد.
محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی با آگاهی از این ضعفها در گفتگوی تازه اش با «شرق» از مسیر انحرافی هنروتجربه گفته است. حیدریان بیان داشت: گروه «هنر و تجربه» به يك دليل تأسيس شد. ما تعداد زيادي فيلم داشتيم كه امكان اكران عمومي نداشتند. اينجا شکل گرفت تا با حمايت دولت امكان اكران اين نوع فيلم‌ها فراهم شود. اين انتظار حداقلي است اما ادامه‌اش مي‌تواند سينما را منحرف كند! سرمايه‌هايي را كه صرف توليدات شخصي و به‌اصطلاح راضي‌كردن خود فيلم‌ساز مي‌شود، بدون اينكه توجهي به هنر داشته باشد، کنار مي‌گذاريم. چون اين راه غلطي است!
حیدریان ادامه داد: وجود يك هيئت علمي كه سينما، رسانه و بيان تصويري را بشناسند، بايد سبب شوند كه فيلم‌هاي سينماي تجربي ساخته شوند. جريان اصلي در مسير خودش پيش مي‌رود. اگر ما نتوانيم در حوزه هنر و تجربه يعني تجربيات جديد خلاقانه و بيان هنري تازه دستاوردي داشته باشيم، ‌اصل ماجرا را که سينمايي خلاق و به‌روز است، از دست خواهيم داد. بنابراين گروه «هنر و تجربه» باقي مي‌ماند اما با مأموريت اصولي‌تر.