1

کدام را باور کنیم؟؟⇐غلامرضا فرجی(دوم اسفند۹۶): فیلم «آن سوی ابرها» به دلیل تعویق اکران دیگر نمی‌تواند سرگروه‌دار اکران شود!/غلامرضا فرجی(نهم اردیبهشت۹۷): اکران «آن سوی ابرها» در گروه جوان، مطابق قانون است!!!⇔پرسش: چگونگی اکران قریب‌الوقوع فیلم پس از دو بار تعویق اکران را چطور توجیه می‌کنید؟ مگر نه اینکه هر فیلمی که یک بار از اکران انصراف میدهد تا شش ماه بعدش نمیتواند روی پرده برود؟ پس چگونه است که «آن سوی ابرها» کمتر از سه ماه بعد از انصراف از اکران، روی پرده میرود؟

سینماروزان: کمتر از سه ماه قبل و بعد از دومین تعلیق اکران «آن سوی ابرها»ی مجید مجیدی بود که غلامرضا فرجی به عنوان سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به آیین نامه شورای صنفی نمایش گفت: براساس آیین نامه شورای صنفی نمایش هر فیلمی که از سرگروهی تحت هر شرایطی انصراف می دهد نمی تواند دیگر در سرگروه اکران شود. (اینجا را بخوانید)

همین امر بود که باعث شد وقتی هفته گذشته قرارداد اکران فیلم مجیدی برای اکران دوم نوروز در گروه جوان منعقد شد، رسانه‌ها به زیرپا گذاشتن آیین نامه شورای اکران اشاره کنند.

حالا فرجی در گفتگویی تازه حرفهایی تازه را درباره «آن سوی ابرها» مطرح کرده است.

فرجی که پیشتر گفته بود انصراف از اکران در هر شرایطی باعث از دست دادن سرگروه میشود حالا و بعد از ثبت قرارداد «آن سوی ابرها» در گروه جوان با تأکید بر قانونی بودن این اکران، بیان داشت: «آن سوی ابرها» از اکران انصراف نداد بلکه مشکل فنی داشت زیرا بخشی از کارهای فنی این فیلم در کشور هند انجام شده و بخشی دیگر در ایران. همین مسائل باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده بود که امکان تهیه نسخه آماده اکران را فراهم نمی‌کرد بنابراین اکران آن در سرگروه جوان قانونی است.

حتی اگر توجیه غریب سخنگوی شورای اکران مبنی بر قانونی بودن اکران «آن سوی ابرها» در گروه جوان را بپذیریم، چگونگی اکران قریب الوقوع این فیلم پس از دو بار تعویق اکران را چطور توجیه کنیم؟

مگر نه اینکه هر فیلمی که یک بار از اکران انصراف میدهد تا شش ماه بعدش نمیتواند روی پرده برود پس چگونه است که «آن سوی ابرها» کمتر از سه ماه بعد از انصراف از اکران مجددا روی پرده میرود؟