1

کارگردان فیلم مناقشه‌برانگیز «لرد» در جشنواره کارلووی‌واری مدعی شد⇐در تلاش برای دریافت پروانه نمایش هستم⇔پیشتر سازمان سینمایی از «مردود»ی فیلم در شورای پروانه نمایش و غیرقانونی بودن حضور جشنواره‌ای آن سخن گفته بود

سینماروزان: محمد رسول اف کارگردان فیلم مناقشه برانگیز «لرد» به تازگی مدعی شده به دنبال فراهم آوردن شرایط اکران فیلمش در ایران است.

به گزارش سینماروزان رسول اف که در جلسه پرسش و پاسخ فیلمش در جشنواره کارلووی‌واری  کشور چک حضور داشت بیان داشت: در ایران برای ساخت و نمایش هر فیلم، دو مجوز مجزا باید گرفت. ما هم برای مرحله ساخت، مجوز لازم را دریافت کردیم اما بعدا در مراحل ساخت، تغییرهایی ایجاد شد. با این حال در تلاش هستم که برای اکران آن نیز پروانه نمایش بگیریم؛ هرچند می‌دانم کار دشواری است.

ادعاهای رسول اف درباره تلاش برای دریافت پروانه نمایش «لرد» درحالی است که اکران این فیلم در جشنواره کن موجب شد که نه فقط رسانه های اصولگرا به تصویری که در فیلم از ایرانیان ارائه شده اعتراض کنند بلکه حتی رسانه های اصلاح طلب هم حجم عصبیت موجود در فیلم را نقد کردند.(اینجا و اینجا را بخوانید)

متعاقب این انتقادات سازمان سینمایی هم با اعلام برائت از فیلم از عدم صدور پروانه نمایش-حتی پروانه نمایش جشنواره ای-برای آن خبر داد و حتی نمایش آن در جشنواره کن را هم غیرقانونی اعلام کرده بود.(اینجا را بخوانید)