1

کارگردان “سرو زیر آب” با انتقاد از محدودیتهای گریبانگیر اکران فیلمش اظهار داشت⇐اوضاع اکران بدتر از مواجهه با تانکهای “تی-۷۲″روسی است!!!/میخواهند همه را به سمت تولید کمدی جنسی سوق دهند؟؟؟!!

سینماروزان: گرفتاریهای گریبانگیر اکران “سرو زیر آب” تازه ترین ساخته محمدعلی باشه آهنگر که از محدودیت تبلیغات محیطی تا محدودیت تیزرهای تلویزیونی را دربرمیگیرد موجب شد تا این کارگردان حضور در رسانه ملی را غنیمتی شمارد برای نقد تک قطبی شدن گیشه.

باشه آهنگر خطاب به رضا رشیدپور در “حالا خورشید” گفت: وقتی تیزر این فیلم تنها 10 تا 12 بار از تلویزیون پخش شود، دل من می‌شکند. آقایان یک‌بار تکلیف ما را مشخص کنند، برای این کشور «فرهنگ» مهمتر است یا «اقتصاد»؟

این کارگردان ادامه داد: الان وضع اکران ما بدتر از مواجهه با تانکهای «تی 72»روسی در زمان جنگ است.  اگر بازیگر من طنز جنسی بگوید، به حضرت عباس به فیلم من هم کلی سالن و تبلیغ میدهند و فیلم من هم می‌فروشد. آیا می‌خواهید من و دیگرانی که به فکر سینمای ژانر هستند را به آن سمت سوق بدهید که کمدی جنسی بسازیم؟ اگر بخواهم تفکر را قیچی کنم، کار خوبی کردم؟ به خدا این کار ساده‌ است، اما برای من حکم انتحاری دارد.

او حرف‌های خود را این‌طور ادامه داد: به دلیل همین حرف‌ها تصمیم دارم دیگر نسازم، چون ادامه این شرایط آدم را اذیت می‌کند. ظاهرا برای ساخت فیلم‌هایی که می‌فروشد چهار تا لوکیشن و چهار تا بازیگر و فالوئر اینستاگرام لازم است.

باشه‌آهنگر به سینمای مورد علاقه خود هم اشاره کرد و گفت: من می‌خواهم فیلم‌هایم به سینمای استاندارد و جهانی نزدیک شود. نمی‌خواهم به تماشاگر کم‌فروشی کنم، اما انگار با این رفتارها من را به آن سمت می‌برند. برای من ساختن چنین طنزهایی کاری ندارد، سوژه آن را هم دارم. متاسفانه فرهنگ درحال ذبح‌شدن برای اقتصاد است. همه اتفاقات هم علیه این نوع فیلمسازی است. در این شرایط همه فیلمسازان جنگ ما کنار کشیده‌اند و این تعداد باقیمانده هم اگر تصادف نکنند و نمیرند با ادامه این وضع کنار می‌کشند.

این کارگردان تأکید کرد: در هر حال عجیب است فیلمی با ادبیات دفاع مقدس در این شرایط آشفته اکران از سوی مدیران طرد شود و از آن بدتر جریانی سعی در دیده‌ نشدن آن داشته باشد.