1

چگونه یک تئاتری سابق مانع بازگشت فردین به سینما شد؟

سینماژورنال: هجدهم فروردین ماه سالگرد درگذشت محمدعلی فردین است؛ بازیگر توانایی که هرچند نزدیک به دو دهه انتهایی عمرش را دور از معشوقش بازیگری گذراند اما جایگاه بالایی در میان مخاطبان دارد.

به گزارش سینماژورنال فردین که هنوز هم آثار مختلفی از او از جمله “گنج قارون”، “سلطان قلبها” و “چرخ فلک” مدام از شبکه های ماهواره ای روی آنتن می روند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم ایفای نقش در اثری انقلابی به نام “برزخیها” ممنوع الفعالیت شد.

با این حال یک بار در میانه دهه هفتاد یکی از کارگردانانی که بعدها به عنوان تاریخی ساز در تلویزیون شناخته شد بعد از ممارست فراوان توانست مجوز بازی او در فیلمی خانوادگی با درونمایه زندگی یک هنرمند مبتلا به اعتیاد که در نهایت به دلیل ابتلا به ایدز می‌میرد را دریافت کند.

حسد یک تئاتری سابق کار دست فردین داد

در این فیلم یکی از بازیگران قدیمی تئاتر که پس از انقلاب فعالیتش در سینما گسترش یافت هم حضور داشت و درست همان روزی که بنا بود اولین پلانهای فردین گرفته شود این بازیگر که بعدها به عنوان اسطوره جا زده شد(!) پایش را در یک کفش کرد که یا جای او در این پروژه است یا جای فردین….

این چنین بود که فردین نتوانست از این مجوز بازگشت دوباره به سینما استفاده کند و سه سال بعد از آن هم درگذشت.

فردین به دلیل حسد یکی از تازه به دوران رسیدگان بازیگری که حتی یک سوم محبوبیت فردین را کسب نکرد از بازگشت به سینما بازماند اما آثاری از خود به جای گذاشت که همچنان در سه و چهار نسل بعد از خود مخاطب دارند.

خنده دار آنجا بود همان کسی که مانع بازگشت فردین به سینما شد به هنگام درگذشت این بازیگر با ژست مظلومانه و چشمانی اشک آلود، از محبوبیت فراتصور فردین گفت!!!

محمدعلی فردین
محمدعلی فردین