1

چرا به‌جای نماینده خانه سینما، مدیرعامل ۱۴شغله در جلسات شورای اکران حاضر می‌شود؟ ⇐آیا مدیرعامل، بناست ۱۵شغلگی خود را جشن بگیرد؟ آیا مدیرعامل مسئولیت تخلفات اخیر اکران را می‌پذیرد؟

سینماروزان: وضعیت کجدار و مریز شورای صنفی نمایش در سال 97 ادامه دارد و با ورود به ماه دوم سال هنوز شورای اکران با حضور تمام اعضاء تشکیل جلسه نداده است.

به گزارش سینماروزان در روزهای گذشته بیژن امکانیان(نماینده پخش کنندگان)، غلامرضا فرجی، محمدقاصد اشرفی و محمدرضا صابری(نمایندگان سینماداران)، محمود رضوی و محمد احمدی(نمایندگان تهیه کنندگان)، محسن امیریوسفی(نماینده کارگردانان) و محمدرضا فرجی(مدیرکل سینمای حرفه ای) به عنوان اعضای شورای صنفی نمایش97 معرفی شدند با این حال هنوز نماینده خانه سینما به شورای اکران معرفی نشده است و برای همین است که روند انتخاب رییس شورا هم مدام به وقفه می افتد.

در روزهای گذشته و علیرغم آن که حضور یک نماینده صنفی از خانه سینما میتوانست اوضاع شورای اکرانی را که از یک طرف برادران فرجی به آن راه پیدا کرده اند و از طرف دیگر یک چهره سیاسی به نام نماینده انتخاباتی قالیباف وارد آن شده را بهبود بخشد اما هنوز نماینده خانه سینما برای حضور در شورای اکران معرفی نشده است و این منوچهر شاهسواری است که در شورای اکران حضور می یابد.

آیا منوچهر شاهسواری که تاکنون 14مسئولیت همزمان داشته قرار است به عنوان نماینده خانه سینما هم در شورای اکران حاضر شده و به این ترتیب 15اُمین مسئولیتش را بپذیرد؟

اگر مدیرعامل خانه سینما وارد شورای اکران شود آیا مسئولیت تخلفات اخیر شورا را می پذیرد؟ از جمله تخلفات روزهای اخیر ثبت قرارداد اکران «آن سوی ابرها» علیرغم تعویق اکران در اسفندماه برای اکران دوم نوروز در گروه جوان بوده است؛ پیشتر شورای اکران از عدم اکران این فیلم به صورت سرگروه‌دار سخن گفته بود اما اخیرا قرارداد آن برای گروه جوان بسته شده است. بماند که پیشتر و در صورت انصراف فیلمها از اکران، باید آثار با وقفه ای شش ماهه روی پرده میرفتند که درباره فیلم مذکور این قاعده هم به حساب نیاورده شده.

از دیگر تخلفات شورای اکران97 ثبت قرارداد اکران دوم نوروز سه فیلم «تکزاس»، «چهارراه استانبول» و «عصبانی نیستم» برای موسسه فیلمیران است. مگر نه اینکه در نظام نامه اکران بر اکران حداکثر دو فیلم برای هر دفتر پخش در هر موعد اکران تأکید شده بود پس چرا درباره فیلمیران این قاعده زیر پا گذاشته شده؟؟

آیا منوچهر شاهسواری که حین مدیریت در خانه سینما هم با کلی گرفت و گیر صنفی روبرو بوده و از جمله هنوز نتوانسته یک بیمه درمانی جامع را برای اعضاء تدارک ببیند در صورت ورود به شورای اکران مسئولیت تخلفات این چنینی را برعهده خواهد گرفت؟؟؟