1

پرسش قابل تأمل «کیهان»⇐ چرا معاون زنان ریاست جمهوری به فیلمی که چندهمسری زنان(!) را توجیه کرده، جایزه داد؟؟⇔نکته: این فیلم با شراکت خواهرزاده یک آیت‌الله و تهیه‌کننده موسوم به ۳ارگانی تولید شده!!

سینماروزان: برگزاری بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر و اعطای برخی جوایز عجیب و غریب در این جشنواره سبب ساز انتقاد روزنامه اصولگرای «کیهان» شده است. روزنامه «کیهان» با اشاره به جایزه ای که فیلم «بنفشه آفریقایی» از معاون زنان رییس جمهور گرفته در این باره پرسیده چطور میشود فیلمی که زندگی یک زن با دو مرد(!) زیر یک سقف را سمپاتیک ارائه میدهد بتواند از بالاترین مقام زنان دولت جایزه بگیرد؟؟

جالب است که «بنفشه آفریقایی» را مونا زندحقیقی به تهیه کنندگی همسرش علیرضا شجاع‌نوری- که خود خواهرزاده آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی است-ساخته و محمود رضوی تهیه کننده فیلم 3ارگانی هلاکت موسی خیابانی نیز در تولید فیلم شراکت داشته است!!

«کیهان» نوشته است: مراسم معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و اهدای جوایز آن، دوشنبه ۶ اسفند در تالار ایوان شمس برگزار شد و نهادها و موسسات و سازمان‌های مختلف دولتی و غیر‌دولتی در بخش جنبی جشنواره سی و هفتم با تعیین هیئت‌های داوری، هریک برگزیدگان خود از این جشنواره را اعلام کرده و جوایزی اعطاء نمودند. سازمان‌ها و نهادهایی که اصولا می‌بایست با توجه به ماموریت و ماهیت تخصصی خود، هیئت‌های داوری را تعیین و جوایز مورد نظرشان را اهدا می‌کردند اما متاسفانه بعضا این جوایز و برگزیدگان هیچ ربطی به نگاه تخصصی سازمان و ارگان مربوطه نداشته که برخی حتی در تضاد با ماموریت آن نهاد به نظر می‌رسیدند!

این روزنامه ادامه داده است: بامزه‌ترین جایزه‌ها را معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به فیلم‌ها داد؛ این نهاد دولتی که ظاهرا بایستی افکار و برنامه‌های دولت را در رابطه با خانواده ارائه دهد، تندیس بهترین فیلم مرتبط با مسائل خانواده را به فیلم «بنفشه آفریقایی» اعطاء نمود! فیلمی که در آن یک زن، شوهران قبلی و فعلی خود را به خانه‌اش آورده و در کنار هم زندگی می‌کنند! یعنی برای اولین بار در سینما و جامعه ایران، پدیده مذموم چند همسری زن که حتی در جوامع بی‌بند و بار غرب نیز پذیرفته نیست توسط این فیلم توجیه شده و بخش امور خانواده دولت نیز به آن جایزه می‌دهد! یعنی خانواده از نظر دولت محترم، چنین خانواده‌ای است؟!