1

پرسشی متعاقب گردهمایی فعالان «تلویزیونی» در رأس کانون فیلمنامه‌نویسان «سینما»⇐آیا بهتر نیست نام این کانون را به کانون فیلمنامه‌نویسان تلویزیون تغییر دهید؟

سینماروزان: در دورانی نه چندان دور، به علت انحصارگرایی موجود در هیأت رییسه کانون فیلمنامه نویسان، سناریست‌های سرشناس سینما از این کانون تارانده شدند و در سالهای بعد کمترین علقه‌ای به این کانون نشان ندادند تا در انتهای دهه نود این فعالان تلویزیون باشند که در رأس این کانون سینمایی قرار گیرند!!!

 کار به جایی رسید که در تازه‌ترین جلسه شورای کانون فیلمنامه نویسان افرادی در صدر قرار گرفته‌اند با رزومه‌ای کاملا لاغر در سینما؛ در جلسه اخیر هیأت رییسه کانون فیلمنامه نویسان سینما، حجت قاسم‌زاده اصل به‌ عنوان رییس شورای مرکزی انتخاب شده و جلال‌الدین دری به عنوان نایب‌رییس شورای مرکزی.

در تمام کارنامه حجت قاسم‌زاده اصل را که بگردید به غیر از نگارش دو فیلمنامه سینمایی «قتل آنلاین» و «احضارشدگان» به محصول سینمایی دیگری برنمی‌خورید اما تا دلتان بخواهد نگارش تله‌فیلم و سریال در کارنامه ایشان موجود است!!

در کارنامه جلال‌الدین دری که از خویشاوندان ضیاءالدین دری کارگردان فقید است نیز فقط نام دو فیلمنامه سینمایی «نرگس مست» و «آخرین سرقت» به چشم میخورد و مابقی فعالیتش نویسندگی برای برخی سریالهای تلویزیونی بوده است.

اینکه فعالان «تلویزیونی» تبدیل می‌شوند به رییس و نایب رییس کانون نویسندگان «سینما»، نقض غرض نیست؟؟ مگر جز این است که هر صنفی فعالان متخصص حیطه خویش را میخواهد تا اسباب حرکت روبه جلوی آن را موجب شوند. افرادی که سابقه چندانی در سینما ندارند چگونه خواهند توانست مشکلات صنفی فیلمنامه نویسان سینما را حل کنند؟؟