1

واکنش طراح گریم سریال “مختارنامه” به گریم حاشیه ساز نرگس محمدی در “ستایش۳″⇐میخواهند کار را ارزان تمام کنند!

سینماروزان: فصل سوم سریال “ستایش”سعید سلطانی در حالی روی آنتن رفته که فارغ از کندی بیش از حد خط داستانی این گریم بازیگر نقش “ستایش” است که سوژه مخاطبان شده.

نرگس محمدی در “ستایش3” با گریمی جوانانه ظاهر شده که بیش از همه یادآور گریمش در سریال “بوی باران” است و نه در ادامه گریمش در “ستایش2” و همین است که سوژه خنده مخاطبان در فضای مجازی شده.

مسعود ولدبیگی طراح چهره پردازی “مختارنامه” در خلال گفتگویی با “جوان” درباره کیفیت چهره پردازی “مختار” پاسخگوی سوالاتی پیرامون طراحی گریم “ستایش” هم بوده است.

ولدبیگی درباره طراحی چهره ضعیف در برخی سریال‌های تلویزیونی و از جمله سریال “ستایش” گفت: بستگی به تهیه‌کننده کار دارد. بعضی‌ها می‌خواهند کار را ارزان تمام کنند و به جای گریمور و طراح حرفه‌ای سراغ مبتدی‌ها می‌روند و کار به درستی انجام نمی‌شود. از طرف دیگر خیلی از بازیگران هستند که دوست ندارند چهره‌شان بد نشان داده شود و تصویر بدی در ذهن بیننده باقی بماند، برای همین تلاش می‌کنند روی مواردی مانند پیر شدن مقاومت کنند و سعی دارند زیبایی صورت‌شان را حتی بیشتر نشان دهند. بازیگرانی داریم که بعد از گریم، به گوشه‌ای می‌روند و در خلوت آرایش می‌کنند و بعد جلوی دوربین می‌آیند.

ولدبیگی درباره اینکه چرا بازیگر نقش یک زن جاافتاده در “ستایش3” هیچ اثری از پیری ندارد، گفت: این هم به نظر کارگردان و تهیه‌کننده باز می‌گردد. کارگردانی داریم که روی طراحی چهره انجام شده پافشاری می‌کند، مثلاً قرار است چهره بازیگر پیر و شکسته شود یا سوخته شود یا اینکه روی آن اثر اسیدپاشی گذاشته شود، اگر بازیگر حاضر نشود چنین گریمی داشته باشد، کارگردان به او می‌گوید اگر قبول نکنی از کار کنار گذاشته می‌شوی و بازیگر دیگری می‌آورد که آن طراحی را قبول کند ولی می‌بینیم بعضی از تهیه کننده‌ها و کارگردان‌ها خیلی ضعیف هستند و اجازه می‌دهند بازیگر با طراحی انجام شده مخالفت کند، برای همین است که می‌بینیم در بعضی کار‌ها فقط با گذاشتن عینک می‌خواهند بازیگر را پیر نشان دهند یا اینکه قرار است کاراکتر پیرتر شود، اما بازیگر جوان‌تر از نقش می‌شود!!