تبلیغات

واکنش شورای نمایش به عرضه بلیت نیم‌بهای “بادیگارد”⇐بدون هماهنگی با شورا، تخلف است

سینماژورنال: چهارم فروردین گزارشی درباره عرضه بلیتهای “بادیگارد” ابراهیم حاتمی کیا با ۵۱ درصد تخفیف در سینما صحرا را منتشر کردیم.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال در حالی که پیش بینی می شد این تهیه کننده یا پخش کننده فیلم باشند که در این باره موضع گیری کنند اما باز هم منطبق با روال چند ماه اخیر اخبار مرتبط با فیلم این مجری طرح “بادیگارد” بود که در این باره اعلام موضع کرد و از این گفت که شخصا با یکی از مالکین سینما برای عرضه بلیتهای تخفیف دار صحبت کرده است!

البته که این اعلام موضع چندان توجیه کننده نیست چون این گونه اقدامات در کنار هماهنگی میان پخش کننده و سینمادار باید به اطلاع شورای صنفی نمایش برسد؛ این مسأله ای است که از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش هم تأیید شده است.

صددرصد تخلف رخ داده

محمدرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با “برنا” گفت: از فروش نیم بها بلیت فیلم سینمایی”بادیگارد” بی اطلاع هستم، باید در خصوص این رابطه با اعضای شورای صنفی نمایش صحبت کنم.

محمدرضا فرجی در پاسخ به اینکه آیا تخفیف ۵۱ درصدی بلیط فیلم سینمایی”بادیگارد”در سینما “صحرا” قانونی است یا خیر، اظهار داشت: اگر سینمادار مجوز این مسئله را از صاحب اثر دریافت نکرده باشد یا اگر توافق طرفین به اطلاع شورا نرسیده باشد صددرصد تخلف رخ داده است.

وی در ادامه اضافه کرد: قاعده این بوده که سینمادار اگر بخواهد تخفیفی را برای هر اثر سینمایی در نظر بگیرد باید این مسأله در قرارداد اعمال شود و صاحب فیلم نسبت به آن آگاه باشد.

باید موافقت شورا کسب شود

فرجی تصریح کرد: در قرارداد فیلم “بادیگارد”چنین نکته ای بعید میدانم که اعمال شده باشد…

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه نوع بلیط های تخفیف دار با بلیط های معمولی تفاوت دارد، گفت: اگر سینمادار برای اثری بلیط نیم بها درنظر گرفته، باید نوع بلیط در قرارداد با صاحب فیلم درج شده باشد و البته موافقت شورای نمایش کسب شده باشد وگرنه تخلف صورت گرفته و رفتار غیرقانونی رخ داده است.

image_print

مطالب مرتبط

نوشته‌ی بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

آخرین مطالب

تبلیغات

ویژه ها

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.