1

واکنش روابط عمومی صداوسیما به ماجرای جلوگیری از ورود ناصر چشم‌آذر به سازمان⇐بعید می‌دانم چنین موضوعی درست باشد!/مرجع صدور ممنوعیت تصویری، نهادهایی خارج از صداوسیما هستند/اگر چهره‌ای ممنوع التصویر شده به‌واسطه دستور و حکم نهادهای قضایی و امنیتی است!

سینماروزان: بحث ممنوع‌التصویری برخی چهره ها در صداوسیما و حواشی آن سالهاست وجود دارد و بارها درباره اش شنیده ایم و نه فقط چهره های هنری بیرونی بلکه حتی بعضا برخی چهره های فعال در رسانه ملی مانند رضا رشیدپور، جواد یحیوی، محمود شهریاری، آزاده نامداری و فرزاد جمشیدی هم به صورت کوتاه یا بلندمدت درگیر ممنوع التصویری شده اند.

فوت ناصر چشم آذر از بزرگان موسیقی ایران و انتقادات شاهد احمدلو برادرهمسر چشم آذر به ممنوع التصویری این چهره در رسانه ملی و جلوگیری از ورودش به سازمان موجب شده محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی سازمان درباره این ماجرا طرف پرسش قرار گیرد.

رنجبران در پاسخ به این سوال که آیا موضوع ممنوع‌التصویری یا ممنوع‌الورودی ناصر چشم‌آذر به سازمان صداوسیما درست بوده یا نه به «شهروند» گفته است: من خیلی بعید می‌دانم این موضوع درست باشد، ضمن این‌که این را یادتان باشد اساسا صداوسیما مرجع این موضوعات نیست.

به گفته رنجبران اساسا اصطلاح «ممنوع‌التصویری» درست نیست و چیزی با این عنوان در صداوسیما وجود ندارد. توضیح بیشتر این مسئول در روابط‌عمومی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران این است که مرجع صدور ممنوعیت برای برخی چهره‌ها، نهادهایی خارج از صداوسیما هستند.

او بر این موضوع اصرار داشت که: اگر برای چهره‌ای چنین موضوعی مطرح شود، در اصل به واسطه دستور و حکمی است که از سوی نهادهای قضائی یا امنیتی مانند وزارت اطلاعات به صداوسیما رسیده است و ما فقط اجرا‌کننده این احکام یا دستورات هستیم  آن هم نه سر خود بلکه مرجع بحث ما هم شورای‌عالی امنیت ملی است.


رنجبران در پاسخ به این سوال که آیا لیستی در صداوسیما وجود دارد که ممنوع‌التصویری‌ها در آن وجود داشته باشد و چطور این لیست به‌روز می‌شود هم، توضیح داده است: این موضوع موردی است و در اصل به ما گفته می‌شود که مثلا فلان فرد حق آنتن ندارد و مادامی که این حکم نقض نشود و کماکان درباره فردی خاص دستوری جدید نرسد، پابرجا خواهد بود.