1

معاون نظارت تأکید کرد⇐فیلمهای بازرگان و هاشمی[“راه طی شده” و “هاشمی زنده است”]اصلا مجوز ندارند و کاملا خودسر تولید شده اند/نمایش “مثل یک زن” متوقف نشده!/وقتی حکم قضایی صادر شود دیگر نمیتوان کاری کرد!!

سینماروزان: در هفته های اخیر عرضه سه مستند با نامهای “راه طی شده” به کارگردانی علی آقازاده رسول ملاقلی پور، “مثل یک زن” ساخته مژگان ایلانلو و “هاشمی زنده است” به کارگردانی علی آقازاده ابوالقاسم طالبی که اولی درباره مهدی بازرگان و دو فیلم دیگر درباره خاندان هاشمی رفسنجانی است کلی حاشیه ایجاد کرده و حتی شائبه توقیف آنها را شکل داده است.

ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت سازمان سینمایی با رد شایعه توقیف “مثل یک زن” که مطلوب فائزه هاشمی هم بوده به “اعتماد” گفت: نمايش اين فيلم متوقف نيست اما اين توضيح را بدهم كه فيلم‌ها بعد از دريافت مجوز ساخت و نمايش قانوني با حكم قضايي مواجه مي‌شوند! وقتي حكم قضايي صادر شود خارج از دايره تصميم‌گير ماست و ما نمي‌توانيم مانع شويم.

معاون نظارت ادامه داد: هر حكم قضايي بايد اجرا شود از وزير گرفته تا رييس نمي‌تواند مانع دستور قضايي شود.

داروغه زاده با اشاره به مستندهای “راه طی شده” و “هاشمی زنده است” که هر دو مطلوب اصولگرایان بوده افزود: يكسري فيلم‌ها هستند خارج از قانون وزارت ارشاد بدون مجوز ساخت و نمايش ساخته و اقدام به نمايش فيلم‌شان مي‌كنند. اداره كل مستند و نمايش خانگي ارشاد درباره اين نوع فيلم‌ها به مراجع قضايي و انتظامي گزارش داده و مكاتبه كرده است. دوستاني كه بر حسین پارسايي خرده مي‌گيرند كه ايشان به فيلم‌هاي بازرگان و هاشمي مجوز داده بدانند اين فيلم‌ها اصلا براي دريافت مجوز اقدامي نكردند و كاملا خودسر هستند.