1

محمود دینی بازیگری که بازپخش «آینه عبرت» در کانون توجهش قرار داده اظهار داشت⇐سیزده سال است که منتظرم تا استعلام سازمان برسد و به تلویزیون برگردم!!!/استعلام من نمی‌آید ولی طرح ده سال قبلم خُرد میشود تا در قالب برنامه‌های مختلف به تولید برسد!!!

سینماروزان: محمود دینی یا همان «علی» سریال ماندگار «آینه عبرت» به واسطه بازپخش این سریال مجددا در کانون توجه قرار گرفته است. دینی که در سالهای اخیر درگیر راه اندازی تولید پروژه ای چندملیتی به نام «گروگان» هم بوده مدتهاست قصد دارد به تلویزیون بازگردد اما امکانش فراهم نمیشود.

محمود دینی در اظهاراتی برای «جام جم» اصلی ترین دلیل غیبت طولانی مدت از رسانه ملی را استعلامی دانسته که باید برسد اما نمیرسد!!!

متن اظهارات دینی را بخوانید:

بازپخش مجموعه تلویزیونی “آینه عبرت” و اقبال مخاطبان دو پرسش مهم را از سوی ایرانیان روانه من کرد؛ یکی اینکه چرا کیفیت سریال برای بازپخش ارتقا پیدا نکرد؟ و دیگری اینکه چرا بعد از “آینه عبرت” کار برای تلویزیون را ادامه ندادم؟
کیفیت “آینه عبرت” حتی در بازپخش پایین است چون ضبط کار در دوران آنالوگ بود و با دوربین بتاکم و کیفیت رنگ “پال” فیلمبرداری انجام میشد و چون اغلب سیستمهای پخش آن دوران “سکام” بود برای تبدیل از ترانس‌کودی استفاده شد که کیفیت تصویر را تنزل میداد. هرچند بعدها در قسمتهای انتهایی فصل دوم سریال کیفیت بهتر شد ولی همان تبدیل سیستم باعث افت کیفی تصویر و خوردگی چهره برخی بازیگران شد.

درباره عدم همکاری با تلویزیون بعد از “آینه عبرت” هم باید بگویم من از سال 65 تا 72 درگیر “آینه عبرت” بودم و به دنبال آن وارد سینما شدم و تا سال 75 چندین فیلم کار کردم و به دنبال آن هم درگیر راه اندازی موسسه فیلمسازی خودم شدم و همین موجبات دوری از رسانه ملی را رقم زد ولی دقیقا از سال 84 تا همین امروز به دنبال تولید برای تلویزیون بوده‌ام و نشده است. تلویزیون خانه من است و من بچه تلویزیون هستم اما برایم عجیب است که در سیزده سال اخیر چندین طرح مختلف برای کار به شبکه های مختلف داده ام و علیرغم تصویب ابتدایی به بن بست خورده ام! تنها پاسخی که میدهند این است که استعلام شما نیامده است! آیا سیزده سال برای کسب استعلام درباره یک نیروی رشدکرده در تلویزیون کم است؟؟؟
زمانی که اغلب تهیه‌کنندگان بدون پول سازمان قدم از قدم برنمیداشتند من جزو آنهایی بودم که یک ریال از سازمان نگرفتم و برای تمامی تولیدات، اسپانسر وارد کار کردم. الان هم برای کار تلویزیونی ریالی از سازمان نخواهم گرفت و فقط منتظر تأیید استعلام شخص خودم هستم. حیف که استعلام من نمیاید و به ناگاه می‌بینم طرحی با عنوان “مسابقه بزرگ برای خانواده بزرگ” که یک دهه قبل به تلویزیون ارائه کردم خرد میشود و در قالب برنامه‌هایی مختلف به تولید میرسد!!!
من همچنان تلویزیون را دوست دارم و سریالها را پی میگیرم ولی افسوس که اغلب سریالها شبیه هم است! برای رهایی از این شباهت هم که شده باید راحتتر از قبل فضا را باز کرد برای استفاده از ایده های نو.