1

مجمع عمومی کانون کارگردانان باز هم به حد نصاب نرسید!! چرا؟؟ احتمالا تقصیر سعید سهیلی است که کارت صنف را آتش زد!!

سینماروزان: مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه سینما برای انتخاب شورای مرکزی و بازرسان به حد نصاب نرسید.

به گزارش سینماروزان خبر به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی تشکلهای زیرمجموعه خانه سینما خبر تازه ای نیست و در این سالها بارها مواجه بوده ایم با تشکلهایی که حلقه بالادستی مدام درباره صنفی بودنشان شعار میدهند اما مهمترین تجلیگاه فعالیت صنف که برگزاری مجمع است به دلیل عدم اقبال بدنه صنف به نتیجه نمی‌رسد.

درباره کانون کارگردانان این اولین بار نیست که مجمع به حد نصاب نمی رسد. در یک ماه گذشته این سومین بار است که مجمع عمومی کانون کارگردانان به حد نصاب نمی رسد؛ در دفعات قبل برگزاری مجمع برای بردن کانون زیرنظر وزارت کار به حد نصاب نرسید و حالا برای انتخاب شورای مرکزی!

به راستی چرا بدنه کارگردانان کمترین رغبتی برای حضور در این مجامع نشان نمی دهند؟ آیا اگر شورای مرکزی کانون کارگردانان در بزنگاههایی مانند توقیف فیلمهای مجوزدار توسط ارگانهایی مانند شهرداری و حوزه هنری یا قاچاق فیلمها همزمان با اکران آنها در شبکه زیرزمینی همراه بدنه صنف بود باز هم این همه بی‌توجهی نسبت به صنف را شاهد بودیم.

آیا اگر حلقه بالادستی کانون کارگردانان به فکر فعالیت صنفی واقعی و مثلا ارائه تسهیلات بیمه بیکاری به بدنه یا راه‌اندازی یک مرکز درمانی -ولو ابتدایی- برای اعضایش می‌رفت باز هم این بیخیالی نسبت به آینده صنف را شاهد بودیم؟

یادمان نمی‌رود وقتی بهار امسال سعید سهیلی در واکنش به انفعال خانه سینما نسبت به قاچاق فیلم پرفروش «گشت2» کارتهای صنفی‌اش و از جمله کارت کانون کارگردانان را آتش زد بسیاری از منسوبین به حلقه بالادستی صنف بر او خرده گرفتند و حتی همین کانون کارگردانان عضویت او در صنف را معلق کرد.

آیا خرده‌گیران آن روز و تعلیق کنندگان عضویت سهیلی، حالا و بعد از آن که می‌بینند صنف کارگردانان بعد از سه بار برگزاری مجمع به حد نصاب نمی‌رسد باز هم زبان به گلایه از سهیلی و امثال او خواهند گشود؟ یا آن که برای یک بار هم که شده سوزنی به خود می‌زنند و به فکر حل مشکلات بدنه صنف خواهند رفت؟