1

متعاقب حمله سینماداران به کمیته انضباطی صورت گرفت⇐بلیت‌فروشی برخی سینماها برای فینال باشگاههای آسیا بدون اعلام قبلی شورای صنفی نمایش!!!⇔پرسش اول: چه کسی مجوز نمایش مجدد فوتبال در سینماها را داده؟؟ شورای صنفی نمایش؟ شورای عالی اکران؟ یا معاون نظارت؟/پرسش دوم: بدون تسویه حساب کامل با سینماگرانی که از نمایش جام جهانی متضرر شده بودند، چرا مجددا سینماها مجاز شده‌اند به نمایش فوتبال؟؟/پرسش سوم: آیا درآمدزایی سینماداران تا اجاره سالن‌ به مجالس عروسی و عزا پیش خواهد رفت؟؟

سینماروزان/محمد شاکری: فقط چند روز بعد از حمله تند و تیز انجمن سینماداران به کمیته انضباطی اکران و غیرقانونی خواندن این کمیته، نُه سینمای پایتخت شامل قدس، جوان، ماندانا، آزادی، کوروش، مگامال، زندگی، ارگ تجریش و شهرک شروع کردند به فروختن بلیت برای نمایش دیدار رفت فینال باشگاههای آسیا بین پرسپولیس و کاشیما.

این آغاز بلیت فروشی در وضعیتی است که در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش هیچ مصوبه ای درباره نمایش فوتبال در سینماها مطرح نشده بود و از آن مهمتر آن که برخی از سینماهایی که پیشتر و به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی به پخش فوتبال مبادرت کرده بودند هنوز سهم سینماگران بابت جایگزینی سانسهای نمایش فیلمهای آنها با پخش فوتبال را پرداخت نکرده‌اند!

کمیته انضباطی اکران که تاکنون تنها مرجع رسیدگی به تخلفات اکران بوده در هفته‌های بعد از برگزاری جام جهانی مدام بر تسویه حساب سینماداران با سینماگران تأکید کرده بود ولی این تأکیدات نه تنها به تسویه حساب کامل منجر نشد بلکه به‌جایش کمیته انضباطی مواجه شد با نامه انتقادی انجمن سینماداران به رییس سازمان سینمایی مبنی بر عدم پذیرش کمیته انضباطی از سوی این انجمن!

حالا اقدام 9 سینمای پایتخت مبنی بر بلیت فروشی برای فینال باشگاههای آسیا با مجوز کجا صورت گرفته؟ شورای صنفی نمایش؟ شورای عالی اکران؟ معاون نظارت؟؟ او که مجوز پخش دوباره فوتبال در سینماها را داده حواسش نبوده به بدقولی برخی سینماداران در عدم تسویه حساب با سینماگران بخاطر پخش فوتبال در سالنهایی که باید به نمایش آثارشان اختصاص می یافت؟؟

از همه اینها گذشته مگر سینماها بنا نشده اند برای تماشای فیلم؟ پس این چه توجیهی است که چون در فلان ساعت روز مخاطب نیست میتوان در سینما فوتبال نشان داد؟؟ اگر این گونه است برای درآمدزایی سینماها نمیتوان کارهای دیگری هم کرد؟؟ مثلا تخصیص سالنها به برگزاری همایشهای ارگانی یا اجاره سالنها به مجالس عروسی و عزا؟؟