1

فارابی، رقیب اصلی اوج است یا رقیب سرمایه گذاران بازداشتی و چندفیلمه؟؟؟⇐حداقل ۹ فیلم جشنواره با حمایت مستقیم فارابی تولید شده!!+فهرست فیلمها و مبلغ تسهیلات دریافتی

سینماروزان: اعلام فهرست فیلمهای جشنواره فجر مشخص کرد سازمان هنری-رسانه اوج با فیلمهای “23 نفر”، “قسم” و “تختی” در بخش مسابقه جشنواره حاضر است. محمدصادق رنجکشان سرمایه گذار جدیدالورود سینما با دو فیلم “متری شش و نیم” و “سرخپوست” در بخش مسابقه جشنواره است و حوزه هنری هم فقط با یک فیلم با نام “دیدن این فیلم جرم است” در بخش فیلم اولیها! پرسشهایی جدی نیز درباره حضور یک سرمایه گذار بازداشتی با دو فیلم در جشنواره وجود دارد.

تازه ترین شفاف سازی فارابی درباره تسهیلات بگیرانش مشخص نموده فارابی پرفیلم ترین ارگان حاضر در جشنواره است.  فارابی هشت فیلم در بخش مسابقه فجر دارد که میشود 36 درصد از کل این بخش!!! فارابی یک فیلم هم در بخش نگاه نو دارد. فهرست اخیر تسهیلات بگیران فارابی را اینجا ببینید.

“سمفونی نهم”(1) محمدرضا هنرمند که حمایت ۸۷۵میلیونی فارابی در سال ۹۶ یعنی دوران دلار زیر ۴هزار تومانی را برای تولید داشته از فیملهای حاضر در بخش مسابقه جشنواره است.

«پالتو شتری»(2) و «طلا» (3)که هر کدام ۳۰۰میلیون تسهیلات فارابی را داشته اند نیز در بخش مسابقه حاضرند. مجید شیخ انصاری از مدیران سالیان تلویزیون تهیه کنندگی «پالتو شتری» را برعهده داشته است. «ماجرای نیمروز۲»(4) از دیگر فیلمهای مورد حمایت فارابی است که در بخش مسابقه جشنواره فجر حضور دارد.

فارابی به “سونامی”(5) ساخته میلاد آقازاده رسول صدرعاملی که در بخش فیلم اولیهای فجر است نیز تسهیلات 342 میلیونی داده است.

رضا میرکریمی دبیر محفل موسوم به جهانی فجر که اخیرا حسین انتظامی نوید ادغام آن با جشنواره اصلی فجر را داده برای ساخت “قصر شیرین”(6) دقیقا 350 میلیون تسهیلات فارابی را گرفته و با این فیلم در بخش مسابقه جشنواره است.

“بنفشه آفریقایی”(7) به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری از مدیران محفل جهانی فجر نیز 225 میلیون از فارابی تسهیلات گرفته است و البته که در بخش مسابقه فجر است.

سیاوش حقیقی هم برای تولید “خون خدا”(8) نزدیک به 150 میلیون تسهیلات فارابی را گرفته است و با همین فیلم در بخش مسابقه فجر است در حالی که فیلم قبلیش “مادری” از شکست خوردگان گیشه بود.

علیرضا رییسیان نیز با “مردی بدون سایه” (9)در بخش مسابقه حاضر است. این فیلم تسهیلات 550 میلیونی فارابی را داشته!