1

غیبت دبیر محفل هشت میلیاردی جهانی فجر در اولین جلسه شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران!!!⇔آیا دبیر محفل از انتقادات رسانه‌ای-صنفی به جدایی بودجه‌خوار بین‌الملل از فجر دلخور شده؟؟

سینماروزان: یک هفته قبل که بعد از حذف امیر اسفندیاری از معاونت بین‌الملل فارابی، رییس سازمان سینمایی از راه اندازی یک شورای تازه با نام شورای عالی بین‌الملل خبر داد در میان نام اعضای این شورا بیش از همه نام نادر طالب زاده از فعالان اصولگرا که سایه سنگینش بر محفل جهانی فجر هم افتاده بود و همچنین رضا میرکریمی دبیر این محفل جلب توجه میکرد.

به گزارش سینماروزان با این حال نخستین جلسه شورای بین الملل در حالی تشکیل شده که خبری از رضا میرکریمی در آن نبوده است.

غیبت میرکریمی در شورای بین الملل سینمای ایران درست متعاقب نقدهایی است که به تأسی از رسانه های مستقل از سوی برخی صنوف سینمایی نصیب جشنواره موسوم به جهانی فجر شده است. کانون کارگردانان، انجمن منتقدان، جامعه صنفی تهیه کنندگان و انجمن کارگردانان-تهیه کنندگان از جمله صنوفی هستند که جدایی بودجه خوار بین الملل از فجر و بریز و بپاش برای برگزاری آن را زیر سوال برده اند!

با این حال میرکریمی به جای آن که پاسخگوی نقدها باشد و روالی را ایجاد کند برای شفاف سازی درباره ریزهزینه های جشنواره‌اش، کاملا سکوت اختیار کرده و به جایش برخی کارمندان درجه دوی این محفل که به نوعی حقوق‌بگیر محسوب میشوند سعی کرده‌اند به حمایت از این محفل بپردازند.

حالا شورای عالی بین الملل نخستین نشستش را با حضور رییس سازمان سینمایی و بی حضور میرکریمی برگزار کرده است. جالب اینجاست که در این جلسه نادر طالب زاده که اثراتی محسوس در برگزاری دوره اخیر محفل جهانی فجر داشت حیّ و حاضر کنار حیدریان قرار داشته و مابقی اعضاء از  ایرج تقی‌پور و مهدی یزدانی و امیر اسفندیاری که اینها هم در تیم مدیریتی محفل بوده‌اند تا علیرضا تابش، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، سیدصادق موسوی  و رائد فرید زاده هم در کنار طالب‌زاده بوده‌اند.

ولی خبری از میرکریمی نبوده؟؟؟ چرا؟؟؟