1

شباهت شهر مرکزی و کاراکترهای انیمیشن تولیدشده توسط سازمان ارزشی اوج با شهر “اِلف ها/elves” و کاراکترهای “ارباب حلقه‌ها” و”هابیت”!!!+عکس/به گفتۀ رییس سازمان اوج، این انیمیشن تصویرسازی اولین هولوکاست تاریخ را انجام می‌دهد

سینماژورنال: سازمان هنری-رسانه ای اوج که بیش از هر چیز به‌واسطه اجرای بیلبوردهای “صداقت آمریکایی” شناخته می‌شود امسال با دست پر به جشنواره فجر می‌آید.

به گزارش سینماژورنال این سازمان از یک طرف دو پروژه سینمایی “بادیگارد” ابراهیم حاتمی‌کیا و “ایستاده در غبار” محمدحسین مهدویان را در جشنواره خواهد داشت که هر دو به صورت زنده فیلمبرداری می‌شوند و از طرف دیگر یک انیمیشن به نام “بازگشت” را.

به تازگی آنونس سینمایی “بازگشت” به همراه تصاویری از کار و یادداشتی که احسان محمدحسنی رییس سازمان اوج درباره آن نوشته منتشر شد.

الهام گرفته از قصه ای قرآنی

در یادداشت محمدحسنی درباره این انیمیشن که تولید آن قریب به دو سال و نیم زمان برده است آمده است: “بازگشت” اثری منحصر به فرد است که قریب به دو سال و نیم نگارش و تولید آن زمان برده و الهام گرفته از قصه‌ای قرآنی است که از آن به عنوان “اصحاب اخدود” یاد می شود.

قصه ای تکان دهنده درباره اولین هولوکاست تاریخ

وی با اشاره به داستان ضدصهیونیستی “بازگشت” ادامه داده است: این انیمیشن قصه‌ای تکان دهنده را به تصویر می‌کشد درباره اولین هولوکاست و قتل عام و نابودیِ بشر به دست آبا و اجداد جنایتکارِ بنی‌صهیون علیه موحّدین و مسیحیان در دامنه درّه‌ای هولناک از شهر تاریخی «نَجران» در شبه جزیره عربستان و هم مرز با کشور یمن.

بازگشت
شهر تاریخی نجران در “بازگشت”

رییس سازمان اوج که گویا خیلی به نتیجه این انیمیشن خوش بین است افزوده است: به عنوان کسی که جدیدترین آثار حوزه هنر و رسانه داخل و خارج از کشور را رصد می کند، می گویم می توان امیدوار بود که شاهد محصولی متفاوت و به لحاظ فرم و تکنیک، یک سر و گردن بالاتر از آنچه تاکنون در حوزه پویانمایی کشور دیده ایم، باشیم.

“بازگشت” این روزها مراحل دوبلاژ و ساخت موسیقی را می گذراند و نسخه نهایی  آن تا 40 روز آینده آماده می‌شود.

بازگشت
تصویر دو کاراکتر “بازگشت”⇓⇑که شباهتهایی به “تام ترول” دارند
بازگشت

بازگشت
یکی دیگر از کاراکترهای “بازگشت” که شبیه “گالوم” است!!!

تعریض به “هابیت” و “ارباب حلقه ها”؟

به گزارش سینماژورنال نکته توجه‌برانگیز “بازگشت” که توسط جوانی به نام محمد همدانی در موسسه ای موسوم به “خانه پویانمایی انقلاب اسلامی” ساخته شده شباهت برخی کاراکترهای آن با کاراکترهای سری فیلمهای فانتزی-حادثه‌ای “هابیت” است.

تمرکز بر دو تصویر منتشر شده از کاراکترها شباهتهای آنها را به کاراکترها “گالوم” و “ترول” از سری “ارباب حلقه ها” و “هابیت” مشخص می کند.

در کنار آن تصویری که از شهر نجران در فیلم می بینیم شباهتهایی به شهر “الف ها/elves” در سری های مذکور دارد!

هنوز مشخص نیست این شباهتها اتفاقی است یا اینکه در مضمون هم بنا بوده تعریضی زده شود به سری “هابیت” که تاکنون سه قسمت از آن توسط پیتر جکسون ساخته شده است.

گالوم در "ارباب حلقه ها" و "هابیت"
گالوم در “ارباب حلقه ها” و “هابیت”
تام ترول در "هابیت"
تام ترول در “هابیت”
شهر الفها در "ارباب حلقه ها"
شهر الفها در “ارباب حلقه ها” و “هابیت”
شهر الفها در "ارباب حلقه ها"
شهر الفها در “ارباب حلقه ها” و “هابیت”