1

سفارش از خود به خود؟؟⇔مدیر مرکز مستند حوزه، تهیه‌کننده مستندی که سفارش تولیدش را حوزه داده!!+عکس

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: اینکه دست‌اندرکاران مدیریتی یا اعضای حاضر در شوراهای تأیید فیلمنامه ارگانها و نهادها بکوشند پروژه هایی از خودشان را در ساختار مدیریتی خویش یا شوراهایی که در آن حاضرند تصویب کنند مسبوق به سابقه است.

به گزارش سینماروزان روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای مقاومت و دفاع مقدس از جمله افرادی بود که سریالی نظیر «آرام می‌گیریم» را با حمایت انجمن دفاع مقدس تولید کرد یا در پروژه شکست‌خورده «50 قدم آخر» که به سفارش انجمن تولید شد به عنوان ناظر کیفی حضور داشت.

به تازگی خبر تولید مستندی سریالی به نام «روزگار رضاخانی» منتشر شده است؛ مستندی که مهدی فارسی آن را می‌سازد و همان طور که از نامش پیداست به حوادثی همچون ایجاد شبکه راه‌آهن، تاسیس دانشگاه تهران و ماجرای قانون کشف حجاب، قیام گوهرشاد و همچنین مسائل شخصی و خصوصی دربار پهلوی می‌پردازد.

در میان سفارش‌دهندگان «روزگار رضاخانی» نام مرکز مستند سوره حوزه هنری و بسیج صداوسیما کنار یکدیگر دیده می‌شود آن هم در حالی که تهیه کندگی مستند را محسن یزدی برعهده داشته که خودش مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری است!!!

اینکه دست اندرکاران ارگان سفارش‌دهنده باید به عنوان ناظر در روند تولید باشند منطقی است و این را هم می‌دانیم که محسن یزدی جزو معدود مدیران جوان سیکل مدیریتی حوزه است که کوشیده به سهم خود مثمرثمر باشد، اما آیا امکان این وجود نداشت که برای پرهیز از هر گونه شک و شبهه احتمالی به جای مدیر مرکز مستند حوزه یکی از ده‌ها فعال کم‌کار سینمای مستند که به لحاظ فکری هم با این مجموعه همراهی دارند به عنوان تهیه‌کننده در کار حضور داشته باشند؟

روزگار رضاخانی
پوستر «روزگار رضاخانی»/نام مدیر مستند سوره بالاتر از همه به عنوان تهیه‌کننده دیده می‌شود درحالی که لوگوی حوزه پایین پوستر خودنمایی می‌کند