1

زوج ۱۲.۵ میلیاردی فارابی!!+عکس

سینماروزان/حامد مظفری: تازه‌ترین شفاف‌سازی سازمان سینمایی درباره عملکرد مالی فارابی حکایت دارد از تخصیص ۱۲.۵میلیارد به پروژه‌ای با نام‌ “دسته دختران”.

“دسته دختران” نام محمدرضا منصوری را به عنوان تهیه‌کننده دارد.
منصوری سال قبل فیلم “شیشلیک” را با حمایت اول‌مارکت همراه‌اول مخابرات تولید کرده و یک سال قبلتر هم در “درخت گردو”ی اول‌مارکت به‌عنوان مجری طرح و مدیر تولید حضور داشت.
آثاری مثل “تنگه ابوقریب”، “محمد(ص)” و “لاله” که با حمایت ارگان‌های مختلف از اوج تا بنیاد مستضعفان و مرکز گسترش تولید شده‌اند از جمله آثاری هستند که منصوری، مدیریت تولید آنها را برعهده داشته است.

کارگردانی “دسته دختران” را منیر قیدی همسر منصوری برعهده داشته که سابقه کارگردانی “ویلاییها” با حمایت فارابی را در کارنامه دارد؛ فیلمی در حاشیه جنگ که ازقضا مورد پسند مدیران رسانه ملی بوده و بارها روی آنتن رفته است.

در “ویلاییها”، منصوری به‌عنوان مدیر تولید و سعید ملکان به‌عنوان تهیه‌کننده حضور داشت. به غیر از “تنگه ابوقریب” از محصولات ارگان ارزشی اوج، سعید ملکان و منصوری در فیلمهایی نظیر “ابد و یک روز” و “میلیونر میامی/بی‌حساب” که با حمایت محمد امامی و محمدهادی رضوی تولید شده بود نیز سابقه همکاری داشته‌اند.

حالا در “دسته دختران”، منصوری خودش به‌عنوان تهیه‌کننده حضور دارد، همسرش کارگردان است و فارابی تمام‌قد، حامی تولید است.

در ریزعملکرد فارابی درباره چرایی تخصیص ۱۲.۵ میلیارد برای فیلم تازه منصوری-قیدی توضیحاتی داده نشده و فقط گونه فیلم، دفاع مقدس ذکر شده و اینکه فارابی مالکیت ۱۰۰ درصدی فیلم را در اختیار دارد.

منیر قیدی در “ویلاییها” نشان داده بود از نظر تکنیکی، جلوتر از بسیاری فیلم اولیها است و منصوری هم با مدیریت تولید “درخت گردو”، عیار خود در تولید را ارائه داده بود.

اینکه چه سرنوشتی در انتظار “دسته دختران” باشد، مشخص نیست؟؟

نوروز همین امسال یکی از تازه‌ترین فیلمهای دفاع مقدسی مورد حمایت فارابی با عنوان “یدو” که ازقضا برنده سیمرغ بهترین فیلم فجر۳۹ شد بدون اکران رسمی، از تلویزیون پخش شد.
می‌توان امیدوار بود به بازگشت سرمایه ۱۲.۵ میلیاردی که مصروف “دسته دختران” می‌شود؟؟ 

فهرست کامل شفاف سازی سازمان سینمایی درباره فارابی را اینجا ببینید.

 

نام دسته دختران به تهیه کنندگی محمدرضا منصوری در فهرست فارابی
نام دسته دختران به تهیه کنندگی محمدرضا منصوری در فهرست فارابی

منیر قیدی+محمدرضا منصوری
منیر قیدی+محمدرضا منصوری