1

زهرمار (جواد رضویان)⇐پوک مثل شاسی بلند چینی!!/این باطن نوروزبیگی است؟

سینماروزان/حامد مظفری:

منفی: کمدی معیار احمد امینی(!) زودتر از حد تصور از ریتم می افتد! قرارگیری یک مداح کاندید برای شورای شهر در کنار یک زن ساقی در صورت درک درست از تضاد میتوانست زمینه ساز یک کمدی بترکان باشد ولی افسوس که سازندگان،  ذوق زده همان موقعیت اولیه شده اند و کمترین تلاشی برای توسعه مناسب داستان نکرده اند…

منفی: با حواشی مختلفی که اینجا و آنجا پیرامون مداحان معروف رخ داده اولین انتظار از فیلمی با محوریت یک مداح گوشه چشمی است به این حواشی ولی تهیه کننده محافظه کار و کارگردان محصول تلویزیون،  حتی جربزه همان گوشه چشم را هم نداشته اند! مگر میشود سیامک انصاری را شبیه سعید حدادیان گریم کرد و جز نیکی از او نشان داد⁉

منفی: نوروزبیگی بعد از “مارموز” حالا “زهرمار” را رو کرده تا باطن چه کسی را پیش رو بگذارد؟ باطن خودش؟ اسپانسری شاسی بلند چینی و آوازخوانی پسرک هیچکس-نما چقدر همراهی دارد با این باطن!!

منفی: شوخیهای فیلم که عمدتا برآمده از بداهه بازیگرانی همچون علی استادی هستند،  تازه نیست!! ویدیوکلیپ چپانده شده بین فیلم حتی از کارهای آماتوری تتلو هم عقبتر است!

منفی: دیالوگها چقدر واپسگراست. نگاه کنید که زن پایین دست چگونه شاسی بلند چینی را نماد رانتخواری میداند!! گویا آقایان حتی بنز پارک شده در وی.آی.پی کاخ جشنواره را هم ندیده اند!!

منفی: آن نریشن انتهایی و تنبه یکباره ساقی هفت خط هم که دیگر انتهای جسارت(!!) در ورود به زندگی مداحان است!! ساقی هفت خط هم جنسها را معدوم میکند و هم پوستیژ را درمیاورد. اگر چادر سرش میکرد و داخل قاب عکس همسر مرحوم مداح میرفت که میشد دختر شایسته جشنواره!!

*کاراکتر
رهی با بازی سیامک صفری که فیلم با او شروع میشود و هرچند خیلی زود از داستان خارج میشود ولی تأثیرپذیری ش بر درام به خاطر میماند.

*سکانس
-مداحی حاج حشمت در گورستان و همزمان کل کل با ساقی

*گاف
-زن ساقی که می داند پیش چه کسانی برود چرا هی میرود پیش این و آن و دانسته ها را از آنها میپرسد؟؟

*دیالوگ
-خواهرزن حاجیه؟؟
–نون زیر کباب به این میگن!

-زهرمار! شکلات تلخ درصد بالا

-هر چقدر هم پول داشته باشی تا قلابت به سیستم گیر نباشه فایده ای نداره