1

زندگی با خاطرات «هفت»؟⇐گبرلو به دنبال اجرای برنامه‌ای سینمایی-تلویزیونی در شبکه «شما»

سینماروزان: هرچند «هفت» را فریدون جیرانی و تیمش بودند که در شبکه سوم سیما روی آنتن بردند و کوشیدند برند «هفت» را بسازند اما با حذف فریدون جیرانی این محمود گبرلو بود که به ناگاه و با حداقل تجربه اجرا در برنامه های تصویری در قامت مجری و تهیه کننده این برنامه ظاهر شد اما همان طور که روزی جیرانی حذف شد، زمین چرخید و چرخید تا گبرلو هم حذف شده و بهروز افخمی جایش را گرفت؛ البته که افخمی هم بعد از مدتی حذف شد و حالا صحبتهایی طرح شده درباره حضور مهدی کرم پور به عنوان مجری «هفت».

به گزارش سینماروزان نه جیرانی و نه افخمی هیچ کدام آن قدرها از حذفشان ناراحت نشدند یا لااقل در ظاهر امر هم که شده از این حذف ابراز ناراحتی نکردند. جیرانی زودتر از حد تصور به سراغ راه اندازی یک برنامه اینترنتی رفت و افخمی هم همین روزهاست که فیلم تازه اش را جلوی دوربین ببرد. در این بین اما گبرلو در همه بیش از دو سالی که از حذفش از «هفت» می گذرد هر زمان که صحبت تغییر و تحول در این برنامه میشد خود را به عنوان گزینه ای برای حضور در برنامه می دید و انگار با خاطرات «هفت» زندگی میکرد.

تلاش برای اجرای برنامه ای استانی با نام «هدهد» که البته هیچ گاه یک‌دهم «هفت» هم دیده نشد و حالا هم تلاش برای راه اندازی برنامه ای سینمایی-تلویزیونی در شبکه «شما» را باید در امتداد خاطره بازی با روزگار حضور در «هفت» دید.

برنامه ای که بناست با اجرای گبرلو در شبکه «شما» روی آنتن برود قرار نیست از منتقد ثابتی برخوردار باشد و به بیان ساده تر این گبرلوست که باید دیده شود و درباره مسائلی مانند اکران، سالنهای سینمایی و فروش بلیت طرح موضوع کند. این برنامه قصد دارد به مسائل و معضلات سینماهای شهرستانها بپردازد.

این برنامه سینمایی که به مسایل اکران، سالن های سینمایی، فروش بلیت و سایر موضوعات مرتبط با سینمای ایران می پردازد بیشتر حوزه شهرستان ها و استان های کشور را شامل می شود؛ این برنامه به نقد و بررسی سریال های تلویزیونی هم می‌پردازد و احتمالا اولین برنامه ای است که به صورت منسجم نقد سریال های تلویزیون را در دستور کار قرار می دهد.

اینکه در تلویزیون بتوانیم شاهد نقد جدی سریالهای تلویزیونی باشیم امری بعید است آن هم با حضور محافظه‌کاری همچون گبرلو اما اینکه برنامه ای بخواهد مشکلات سینما در شهرستانها را به طور تخصصی بررسی کند خیلی هم خوب است البته به شرطی که گبرلو قدری اعتماد به نفس خود را افزایش داده و با راحتی بیشتری مقابل دوربین بنشیند و سعی کند صرفا در حیطه ای که اطلاعات دارد سخن گوید.