1

«روزهای نارنجی»(آرش لاهوتی)⇐چریک پرتقال فروش در دام عباس رافعی؟/اینجا روستایی در مازندران است یا باغ فردوس؟/الحمدلله که رکورد مهدویان شکست!/واقعا این فیلم را عضو هیأت انتخاب فجر ساخته؟؟

سینماروزان/مسعود احمدی:

منفی: ضدمرد! زن معصومی که در دالان رفتارهای مردانه گیر کرده! تمام مردان مقابل به دنبال کلک و حقه و فریب علیهش هستند و این زن علیه السلام(!!) یک تنه می ایستد.

منفی: اینکه فیلم به کلی جشنواره ریزه میزه در این طرف و آن طرف رفته هم ربطی دارد به چیزی جز ضدزن نشان دادن جغرافیا ی داستان!؟ “فصل فراموشی فریبا”عباس رافعی را که یادتان نرفته؟؟ آنجا هم زنی بود که سوار بر وانت در حال مبارزه(!) بود! n تا جشنواره هم رفت ولی نظر مخاطب داخلی بهش چه بود؟

منفی: دوربین روی دست بی ریشه که هی تکان و تکان و تکان و آخر هم سقط جنین!! مثبت: رکورد مهدویان در لرزاندن دوربین نشکست؟

منفی: تصاویر کدر از طبیعت جذاب شمال و حتی تیره نشان دادن ساحل را باید به حساب تحریک وطن پرستی در چهل سالگی انقلاب گذاشت؟؟ تهیه کننده کیست؟ یکی از مدیران سینمای بعد از انقلاب!

منفی: چند سال از “کافه ترانزیت” گذشته؟ بد دامیست این موقعیت تقلای یک زن برای دور زدن مردان پدرسوخته ای که از مال تا تن زنان را نشانه رفته اند! بهروز هاشمیان سرمایه گذار “کافه ترانزیت” کجاست؟؟ سجاد علیجانی سرمایه گذار این فیلم بیست سال بعد کجا خواهد بود؟؟

منفی: هدیه تهرانی چرا برای باز کردن دهانش خست به خرج می دهد و دیالوگها را با دهان نیمه باز میگوید؟ آیا این نوعی کدگذاریست در جهت بالا زدن دوز مبارز بودنش؟؟؟ ایضا عین این پرسش درباره اورکتی که مدام تنش است وجود دارد؟ آیا هدیه، یک چریک پرتقال فروش است؟

منفی: منطقی نبود که زن را دچار اختلالات جنسیتی نشان میدادند تا بروز رفتارهای مردانه اش منطقی شود؟! این تأکید بر دگرباشی به جشنواره گردیشان هم کمک بیشتری میکرد! نمیکرد؟

منفی: بالاغیرتا اگر کارگردان فیلم عضو هیأت انتخاب مستند جشنواره نبود فیلمی که دو دهه از تاریخ مصرفش گذشته راهی به جشنواره می یافت؟

*گاف
-چرا هیچ کس لهجه ندارد!! این باغ پرتقال کجاست؟ مازندران؟ گیلان؟ شاید هم جنب دفتر مدیر معزول در باغ فردوس!!

*دیالوگ
-خدایی این بچه تهرانی چی داشت رفتی زنش شدی؟

*سکانس
گیر کردن وانت چریک پرتقال فروش لب مرداب!!