1

روایت کارگردان «عصبانی نیستم» از تنها دلخوری کارگردان «دلیران تنگستان»

سینماروزان: سوختگی همایون شهنواز در آتش سوزی(!!؟) و سپس مرگ او در کمتر از یک هفته مجالی را فراهم کرده برای آن که بیش از قبل بر تنها بودن فعالان حیطه سینما یا تلویزیون در روزگار پیری و بازنشستگی تمرکز شود.

به گزارش سینماروزان رضا درمیشیان کارگردانی که همچنان «عصبانی نیستم» را آماده اکران دارد در یادداشتی در رثای همایون شهنواز از آخرین دیدار با وی و تنها دلخوری کارگردان «دلیران تنگستان» گفت.

متن یادداشت رضا درمیشیان را بخوانید:

همايون شهنواز در حالى رفت كه هنوز داغ اخراجش از تلويزيون بر پيشاني‌اش بود. اوايل انقلاب به جرم ساخت سريال «دليران تنگستان» از تلويزيون تسويه و اخراج شد؛ مجموعه‌اى كه پس از انقلاب بارهاوبارها از تلويزيون پخش شده است.
چند روز پيش كه در آتش سوخت، با جمعى از كارگردانان به عيادتش در بيمارستان رفتيم. پرانرژى و پراميد با ٨٠ درصد سوختگى در آستانه در ورودى بخش ايستاده بود و مى‌خنديد. برایمان از يك‌سال‌‌و‌نيمى گفت كه چندين‌سال پيش در كانادا با وجود ديابت با سرطان جنگيده و مهارش كرده بود، ولى از بره‌اى كه براى سلامتى‌اش كشته بودند ناراحت بود و دلش براى حيوان بيچاره سوخته بود.
شهنواز جورى حرف مى‌زد كه انگارنه‌انگار با ٨٠ساله‌اى روبه‌رو هستيم كه تمام بدنش، به‌جز صورتش بانداژ است و رياضيات پزشكى اميدى به ماندنش نداشت.
با روحيه‌اى مثال‌زدنى تنها دلخوري‌اش تلويزيون و مسئولان تلويزيون بود كه مى‌گفت نه به عيادتش آمده بودند و نه حق‌و‌حقوقش از دليران تنگستان را داده‌اند. 
وقتى مى‌خواستيم از پيشش برويم، مى‌خنديد و مى‌گفت؛ من را هم با خودتان ببريد… . جسم همايون شهنواز در آتش‌سوزى خانه‌اش سوخت، ولى روحش مدت‌ها پيش در بى‌مهرى‌ها سوخته بود.