1

رسانه ارگانی هلال احمر مدعی توقیف سه فیلم در مسیر اکران شد⇐فیلمی با بازی عطاران با محوریت یک “سوراخ”(!!)+ فیلمی مشمول مشاوره یک مدیر سابق دستگاه قضا(!!) که در آلمان فیلمبرداری شده+ فیلمی دیگر که با سرمایه یک تاجر گوشت تولید شده!!

سینماروزان: بعد از پایین کشیده شدن “رحمان1400” بخاطر تفاوت نسخه اکران با نسخه مجاز زمزمه های افزایش ممیزی بر فیلمهای در مسیر اکران قوت گرفته است و به نظر میرسد معاون نظارت تصمیم دارد با اصلاحات قبل از صدور پروانه نمایش، عملکرد خود را ارتقا دهد.

روزنامه “شهروند” منسوب به هلال احمر در گزارشی از سه فیلم “زیرنظر” ، “سامورایی در برلین” و “دینامیت” به عنوان آثاری که بیش از بقیه خطر سانسور و توقیف را حس میکنند نام برده است.

“زیرنظر” را مجید صالحی با بازی رضا عطاران ساخته است و از جمله پروژه هاییست که با همکاری مشترک رامبد جوان و محمد شایسته تولید شده. به گزارش سینماروزان داستان کمدی “زیرنظر” درباره ایجاد یک “سوراخ”ناخواسته بر روی یک مبل و بگومگوی رضا عطاران و امیر جعفری برای حل مشکل “سوراخ شدگی” است!!

“سامورایی در برلین”مهدی نادری با بازی حمید فرخ نژاد و میترا حجار در مرکزیت بازیگران که بخشهایی از آن در آلمان فیلمبرداری شده، دیگر فیلمیست که شائبه های سانسورش وجود دارد. تهیه کننده حقیقی فیلم ابوالفضل صفاری است ولی جالب است که یاسر شاه پیری از مدیران سابق مرکز رسانه قوه قضاییه بعنوان مشاور تولید در پروژه حضور داشته است!!!

“دینامیت” سومین فیلم مسعود اطیابی بعد از دو قسمت “تگزاس” که با سرمایه ابراهیم عامریان از فعالان تجارت “گوشت” تولید شده دیگر فیلمیست که گویا باید با جرح و تعدیل روی پرده برود. پژمان جمشیدی و محسن کیایی و احمد مهرانفر از جمله بازیگران “دینامیت” هستند.