1

«دیدن این فیلم جرم است»(رضا زهتابچیان)⇐اجرای قابل تحمل متن برون‌ریزانه /بالاخره یک ارگان جرأت کرد و از خجالت کارگزاران ملکه درآمد!!/تازه معلوم شد چرا افراطیون به این فیلم روی خوش نشان ندادند و رفتند سراغ لرزاننده مقصودبیک؟؟

سینماروزان/مسعود احمدی:

منفی: افتتاحیه ابلهانه مزاحمت برای زن چادری حتی وقتی سوار خودروی شخصی است! کدام مشاور نفتی دوپاسپورته است که شباهنگام ویسکی بزند و بیفتد دنبال زنان چادری ظاهرالصلاح؟؟میخواهید بگویید زن مغضوب، نماد وطن است و کچل متعرض، آنها که بر سر برجام، ایران را فریب دادند؟ خیلی هم خوب، ولی مدخل ورود را باید درست می چیدید!

مثبت: اجرای سکانس گروگانگیری کچل دوپاسپورته و آقازاده همراهش در پایگاه بسیج، قابل تحمل از کار درآمده! معلوم است که کارگردان حسابی “آژانس شیشه ای” را دیده! فضای درون پایگاه بسیج و وجود آدمهایی با آرای متضاد و درگیری های لفظی باورپذیر است و دگماتیسم نضج یافته در ارزشیون(؟) را خوب به چالش میکشد! ای کاش اصلا افتتاحیه حذف شود و فیلم با ورود به پایگاه بسیج آغاز شود و بعدتر در فلاش بک اینسرتهایی از درگیری ابتدایی را ببینیم.

مثبت: نیشتر به مداحی که گرفتار دوگانگی است! این چیزی بود که “زهرمار” جرأت نمایشش را نداشت و حالا حوزه هنری چون متنفذ است، شده بانی نقد نگاه عقب افتاده برخی از مداحان!

مثبت: فساد موجود در آقازاده ای که فرزند یک آیت الله هست را بی پرده بیان کرده!

منفی: پیراهن مشکی بر تن نیروهای امنیتی کردن، بیش از حد کلیشه و خام دستانه است!

منفی: بازی بد و تبپیکال حسین پاکدل که انگار برایش فرقی ندارد در “خانه کاغذی” است یا “آستیگمات”!! پاکدل بعد از سالها راهنما زدن به چپ، حالا شده بازیگر تیپیکال فیلم ارزشیون دلواپس؟؟

مثبت: تذبذب روحانی خدمتگزار نیروهای امنیتی به شدت منطقی از کار درآمده؟

منفی: طراحی صحنه ضعیف نماهای بیرونی به شدت آسیب زاست! همین طور است فیلمبرداری نماهایی که بناست هیجان را به تصویر درآورند! چه ایرادی داشت حوزه هنری به عنوان حامی تولید، متن یک جوان را با تیم تولیدی کارکشته اجرایی میکرد؟

مثبت: تفکرات التقاطی برخی نیروهای بسیجی حسابی نقد شده! این را بگذارید کنار زیر سوال بردن وابستگی بیش از حد متنفذین به ملکه(!) تا بفهمید چرا افراطیون قید این فیلم ارگانی را زده اند و شده اند حامی لرزاننده مقصودبیک!!؟؟

*دیالوگ

-ماشینو گشتی؟
–نه
-با این وضع میخواد بره آمریکا رو هم بگیره؟

-زمین که مال خودشونه! ما فقط سیم خاردار دورشیم

-ضدانقلاب خودتی! بیرون دنبالش نگرد

-قانون برای من قانونه! برای اونا تفریحه!

-رابطه ای که اولش باج ناموسیه، وای به بعدش!

-این قالپاق دزده؛ این مزاحمت ناموسی داشته! قانون فقط واسه ایناست!