1

در موزه سینما چه می‌گذرد؟؟/چرا با برگزاری یک مزایده، این موزه ضررده را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند؟ ⇐بیش از ۲.۵میلیارد از بیت‌المال هزینه شده برای موزه‌ای که اگر یک مدیر مجرب بالای سرش بود یقینا تاکنون به خودکفایی رسیده بود!/اعجاب‌آور آن که هزینه میلیاردی صرف شده برای پرسنل موزه در ساعات غیرکاری!!!/موزه بابت مشارکت در جشنواره‌های بودجه‌دار هم به‌جای آن که آورده مالی داشته باشد باز از سازمان بودجه گرفته!/موزه بابت رونمایی فیلم شهردار هم دست نیاز دراز کرده به سمت سازمان!

سینماروزان: شفاف‌سازی حسین انتظامی درباره زیرمجموعه‌ها ادامه دارد و حالا لیست هزینه‌کرد سازمان برای موزه سینمایی منتشر شده که مشخص نیست چرا علیرغم قرارگیری در بهترین نقطه پایتخت هنوز نتوانسته به خودکفایی برسد؟

بیش از ۲.۵میلیارد بودجه موزه سینما در سال قبل بوده؛ رقمی هنگفت برای مجموعه‌ای که به‌خاطر ارتباط نزدیک با مخاطب(اعم از موزه داری یا سینماداری) باید سالها پیش خودکفا می‌شد ولی همچنان هزینه‌زاست چون مدیرانی در راس موزه قرار گرفته‌اند بی هرگونه تجربه مشهود در سودآوری ساختارهای بخش خصوصی.

فقط درنظر بگیرید موزه سینما به‌جای آن که به سودآوری برسد ، ۱۰۹۴۰میلیون ریال(بیش از یک میلیارد تومان) از بیت‌المال هزینه کرده برای نیروی انسانی موزه آن هم نه در ساعات کاری که در ساعات غیرموظف!!

۱۱۰میلیون تومان باز از بیت‌المال در موزه هزینه شده برای امور نگهداری و..!

اینکه موزه سینما بابت مشارکت در جشنواره حقیقت یا پنجاه سالگی جشنواره رشد یا جشن کوتاه یا جشنواره فجر هم از سازمان بودجه گرفته، ته اعجاب است؛ مشارکت موزه در رویدادهای بودجه‌دار به‌جای آن که آورده مالی داشته باشد هزینه‌زا بوده.

موزه سینما حتی برای رونمایی مستند “زمستان است” به تهیه‌کنندگی پیروز حناچی شهردار تهران هم آورده مالی نداشته و باز دست دراز کرده به طرف بیت‌المال! آخر وقتی حتی برای رونمایی از فیلمی که شهردار پشتش است هم نمی‌توانید جذب اسپانسر کنید چرا به مدیریت ادامه می‌دهید؟؟

واقعا در موزه سینما چه می‌گذرد؟ و تا چه زمان بناست از بیت‌المال خرج شود برای ساختاری که فقط اگر سینماهایش دراختیار یک سینمادار حرفه‌ای بود، سالها پیش به سودآوری رسیده بود؟
 چرا با برگزاری یک مزایده، این موزه ضررده را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند؟؟

سیاهه کامل شفاف‌سازی سازمان سینمایی درباره موزه سینما را اینجا ببینید.