1

دبیر دومین جشنواره فانوس بیان داشت: همدلی و وحدت به عمل است نه حرف و زبان

سینماروزان: جواد قلی‌زاده دبیر دومین جشنواره ملی فانوس گفت: هفته وحدت را باید از اعماق دل قبول کرد نه از سر زبان همدلی واقعی کار را نتیجه بخش می‌کند. درنتیجه همدلی و وحدت به عمل است نه حرف و زبان.

به گزارش سینماروزان آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی فانوس عصر روز چهارشنبه ۳۰ آبان در سالن همایش هتل بزرگ آتیلار با قرائت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی برگزار شد. ‌

در ابتدای این مراسم جواد قلی‌زاده دبیر دومین جشنواره ملی فانوس طی سخنانی گفت: هفته وحدت را باید از اعماق دل قبول کرد نه از سَرِ زبان. وحدت و یک دلی باید بر دل حاکم باشد و بنشیند تا ثمره اش یک کار نتیجه بخش شود. در نتیجه همدلی و وحدت به عمل است نه حرف و زبان. ما دومین جشنواره ملی فانوس را با وحدت هنرمندان کشورمان آغاز کردیم آن هم در جنوبی ترین نقطه کشورمان که شهید پرور است.

وی در ادامه اظهار داشت: دکتر علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با تمام تلاش و سعی و توان خود به ما در برگزاری این رویداد فرهنگی آن هم در بندرعباس بسیار کمک کردند و همراه بودند. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان و بسیاری از نهادهای دیگر با تمام وجود وارد عرصه شدند تا این رویداد فرهنگی هنری به بهترین شکل برگزار شود.

قلی‌زاده عنوان کرد: امیدواریم در جشنواره سوم بتوانیم مشکلاتی را که متوحه شان هستیم برطرف کنیم و بتوانیم به لحاظ کیفی شاهد آثار قابل توجهی باشیم همچنین باید به همزمانی آغاز جشنواره مان در هفته وحدت اشاره کنم و آن را به فال نیک بگیریم.

در ادامه با پایان صحبت های دبیر جشنواره فانوس کلیپی در ارتباط با هرمزگان و معرفی این استان و جاذبه هایش به نمایش در آمد که سیامک کاشف آذر ساخت آن را بر عهده داشت.

در ادامه این مراسم با حضور مدیران جشنواره از خانواده‌های معزز شهدا تجلیل به عمل آمد. بدین ترتیب از خانواده شهید عبدالحمید سالاری، شهید اهل سنت یعقوب پرواز، شهید موسی کهوری و شهید احترامی تجلیل به عمل آمد. همچنین از پیشکسوت عرصه هنر شعر مرتضی نصیری که از جانبازان دفاع مقدس بود قدردانی شد.

سردار میرازیی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان هرمزگان طی سخنانی گفت: شهیدان چراغ راهنمایی شدند برای ما و آیندگان. ما در استان‌مان هنرمندان برجسته و ملی بزرگی داریم که برگزاری این جشنواره در ارتقاء سطح هنری استان تاثیر خواهد داشت.

در پایان مراسم دکتر علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس ضمن ادای احترام به شهدا و خانواده هایشان و همچنین تبریک به مناسبت هفته وحدت گفت: عزت و افتخار ما از شهدا است و آنهایی که در این نقطه استراتژیک ایستادگی کردند دارای درجات رفیع نزد خداوند شدند. از همت و تلاش مسولین و هنرمندان در برگزاری این جشنواره سپاسگزارم. همه ما می‌دانیم که گاها یک اثر هنری کوتاه تاثیر بسیار بیشتری از سخنرانی و یا حتی یک فیلم سینمایی بلند دارد به همین دلیل باید در فضای هنر به آثاری از این دست دقت و توجه داشت.